استاندار اصفهان
استاندار اصفهان گفت: اگر بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا قرار شد مدارس در اول مهر بازگشایی شود خانواده‌ها هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.
کد خبر: ۹۷۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱ 13 June 2021

عباس رضایی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به گزارشی در باره ترک تحصیل پنهان برخی از دانش‌آموزان ابتدایی در شرایط کرونایی افزود: از مجموع ٩ عاملی که به عنوان دلیل این امر قید شده، مهمترین عامل ترس خانواده‌ها از ابتلا به کروناست و مسائل اقتصادی در درجه بعد قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی مسوولان آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش‌آموزان است، اظهار داشت: این اطمینان به خانواده‌ها داده می‌شود که اگر فرزندانشان برای امتحان به مدرسه آمدند و یا با احتمال مهار کرونا و تصمیم ستاد ملی مقابله با این ویروس، شرایط حضور آنها برای تحصیل فراهم شد، هیچ نگرانی نداشته باشند. 
استاندار خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد کارگروهی توسط معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش بمنظور دستیابی به راهکارهای مختلف برای برطرف کردن دلایل ترک تحصیل پنهان دانش آموزان تشکیل شود. 
وی همچنین تاکید کرد: باید در باره حساسیت‌زُدایی نسبت به مساله کرونا در جامعه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام لازم صورت گیرد.
رضایی تصریح کرد: باید در صورت اطمینان ستاد ملی مقابله با کرونا از کمرنگ شدن شیوع این بیماری در جامعه، امکان فعالیت به مدارس، دانشگاه ها و مراسم مذهبی داده شود.
وی همچنین با تاکید بر اتخاذ تصمیمات عملی و اجرایی در این شورا برای حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش افزود: ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان بزرگترین تکلیف بر دوش اعضای این شوراست.
رضایی با تاکید بر اینکه همواره از اصفهان انتظار نوآوری و خلاقیت وجود دارد، گفت: باید با همدلی، همفکری و همزبانی و در کنار هم گذاشتن سناریوهای مختلف، بهترین تصمیمات برای دانش آموزان و دستگاه تعلیم و تربیت اخذ شود. 
امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان گفت: باید علاوه بر شناسایی این دانش آموزان، موانع موجود بر سر راه آنها برداشته شود.
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد افزود: آموزش فرزندان اتباع نیز اهمیت بسزایی دارد زیرا آنها مانند فرزندان ما مسلمان هستند و باید با فراگیری تعلیم و تربیت، سفیران ما در کشورهای خود باشند.
مدیرکل آموزش و پروش اصفهان نیز در این جلسه بر تهیه مجموعه برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ١۴٠٠، ١۴٠١ اشاره کرد و گفت: این مجموعه در قالب ١٨١ برنامه و ٧٠۴ فعالیت تهیه و تدوین شده است. 
محمد اعتدادی افزود: این برنامه توسط گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده است و بزودی به شوراهای سراسر استان ابلاغ می شود.
وی اظهار داشت: هر سازمان برای دستیابی به نتایج منطقی، مطلوب و سازمان یافته باید برنامه سالیانه داشته باشد که این مهم در آموزش و پرورش بدرستی دنبال شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار