رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تدابیر پیشگیرانه و مربوط به پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اتخاذ شده است و ۳۰۰ شعبه رای گیری در مقایسه با دوره گذشته اضافه شده است تا شلوغی کمتری در شعب شاهد باشیم.
کد خبر: ۹۷۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 13 June 2021

حیدر قاسمی عنوان کرد: تاکنون تخلف بارز و عمده انتخاباتی در این استان گزارش نشده و روند برگزاری این رخداد سرنوشت‌ساز تا به حال به‌خوبی پیش رفته است.

قاسمی درباره تخلفات احتمالی افزود: برای کاهش هرگونه تخلف، ستاد پیشگیری جرائم انتخاباتی با محوریت دادگستری از یک سو و بازرسی انتخابات از طرفی دیگر به صورت مستقل فعالیت می‌کنند که تا به امروز فرایندی مطلوب گزارش شده است.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو به دلیل شیوع ویروس کرونا با دوره‌های گذشته متفاوت شده است اما باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ شهری در استان قرمز نیست و روند بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ کاهش پیدا کرده است که می‌تواند به برگزاری انتخابات پرشورتر کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان توزیع اقلام بهداشتی و آموزش‌های مرتبط با همه گیری بیماری کووید-۱۹ در شعب رای گیری را به عنوان فعالیتی دیگر برای کاهش میزان آمار ابتلا به بیماری عنوان کرد و ادامه داد: رای‌دهندگان و شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که شرایط برگزاری از حیث موضوعات پزشکی و بیماری بطور رعایت می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به گرمای هوا خاطرنشان کرد: بر همین مبنا ساعت اخذ رای از ۸ صبح ۷ صبح تغییر کرده تا هوا خنک‌تر باشد و بتوانیم ساعات رای گیری را به دلیل جلوگیری از ازدحام افزایش داده باشیم.

وی افزود: آن طور که قانون تصریح کرده  مدت زمان رای گیری برای شوراها هشت ساعت و برای ریاست جمهوری ۱۰ ساعت است و مازاد آن با هماهنگی هیات‌ها و مقامات محلی و با موافقت وزیر کشور صورت خواهد پذیرفت.

قاسمی درباره قطعی برق در روزهای گذشته گفت: با اقدام و اصلاحاتی که در کل کشور انجام شده میزان خاموشی‌ها کاهش یافت  اما با اینحال تدابیر لازم برای تامین برق در ستادهای انتخابات و بخشداری و فرمانداری ها با تعبیه مولد اضطراری انجام گرفته است.

معاون استاندار اصفهان اظهارداشت: در این انتخابات سامانه ای جدید تهیه شده است که مردم با استفاده از آن می‌توانند شعبه اخذ رای و شرایط مکانی و شلوغی و تراکم آن را بررسی کنند و بتوانند در خلوت‌ترین و نزدکی‌ترین شعبه حضور یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار