آیین افتتاح ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مدت زمان ۲۰ ماه و به صرف هزینه ۲,۱۷۰ میلیارد ریالی احداث شد، با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ 12 June 2021

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ابرپروژه مجموعه پل ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: پروژه‌های توسعه‌ای که امروز در اصفهان به بهره برداری رسید، مصداق باور، اراده و ایمان است که با همدلی به این نقطه رسیده است.

محمد اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی افتتاح چنین پروژه هایی بسیار ارزشمند است تاکید کرد: موضوع تقویت حمل و نقل و روان سازی ترافیک از اهمیت زیادی برخوردار است، رینگ حفاظتی پروژه‌ای بزرگ در این راستا برای اصفهان است که امیدواریم در یک زمان بندی فشرده آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: حلقه حفاظتی اصفهان خدمت بزرگ و رفاه قابل ملاحظه برای کل شهرهای استان اصفهان به وجود می‌آورد و ترافیک ترانزیتی شمال و جنوب را برای اصفهان به عنوان قلب کشور روان می‌کند. این اقدامات و جهت‌گیری‌ها برای ایجاد سیستم منظم حمل و نقلی و جریان‌سازی برای ترافیک عبوری است.

توسعه در گرو همدلی

استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: توسعه در گرو همدلی و همزبانی است که امروز وجود دارد این هماهنگی و وحدت را در همه زمینه ها از دست ندهیم.

عباس رضایی اضافه کرد: استان اصفهان جایگاه واقعی خود را هنوز به دست نیاورده و نیاز است با نگرش مثبت که لازمه توسعه به حساب می آید باید استمرار داشته باشد.

راه دوری که نزدیک شد

شهردار اصفهان گفت:تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی نقطه صفر مجموعه بزرگ حلقه حفاظتی شهر به طول ۸۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در حوزه شهر اصفهان قرار دارد.

قدرت الله نوروزی عنوان کرد: در چهار سال گذشته پروژه های تاثیرگذار بزرگی را در سطح شهر اصفهان شاهد بوده ایم که می توان به سالن اجلاس و شرکت نمایشگاه ها اشاره کرد که در سطح کشور نمونه است.

او اضافه کرد: افتتاح این پروژه توانسته است مسیر طولانی را کوتاه کند و ایمنی را برای رانندگان و ساکنان منطقه به همراه داشته باشد.

نوروزی بزرگترین دغدغه ایجاد این پروژه را آزادسازی زمین های اطراف دانست و اظهار کرد: ۵۰ کیلومتر زمین آزادسازی شد که کار بسیار بزرگی بود که طی ۴ سال صورت گرفت و دست آوردی که ۲۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار اصفهان گفت: میتوان با همت و همدلی و فعالیت ۲۴ ساعته پروژه ۴ ساله را ۴ ماهه تحویل داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عدالت فضایی به نحو شایسته‌ای در شهر اجرا شده و کسی نمی‌تواند بگوید که در زینبیه ورزشگاه یا سالن مطالعه وجود ندارد، افزود: در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان چهار ورزشگاه احداث شده، در حصه فرهنگسرا احداث شده و کوچه پس کوچه‌های آن آسفالت شده است، اظهار کرد: سینما در خوراسگان و رهنان احداث شد تا عدالت فضایی در شهر محقق شود و البته این حرکت بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ با سرعت تداوم خواهد یافت.

اداره کردن شهر از اداره، امکان ندارد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دوره‌های گذشته توسعه‌ها مخصوص مناطق توسعه یافته و مرکز شهر بود، گفت: با شجاعت عملیات اجرایی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک ابر پروژه در این دوره مدیریت شهری آغاز شد.

شیرین طغیانی با تأکید بر اینکه سیل عظیمی از پروژه‌ها در شهر اجرا شده یا در دست اقدام است، گفت: نزدیک ایام انتخابات هستیم و در سطح شهر بنرهایی توسط عده‌ای نصب و بر روی آن تصویری از انسانی که پای خود را روی میز گذاشته و در حال چرت زدن است، نوشته شده «اداره کردن شهر از اداره، امکان ندارد»؛ آقای استاندار اگر کسی با این روش توانسته شهر را اداره کند معجزه کرده است و اگر افراد به این اندازه بی انصاف هستند دیگر حرفی برای گفتن نیست.

در مراسم افتتاح ابرپروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تفاهم نامه تامین مالی احداث نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حلقه حفاظتی اصفهان فی‌مابین شهرداری اصفهان، وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به امضای شهردار اصفهان و وزیر راه و شهرسازی رسید.

عکس از فاطمه عباسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار