مدیر دفتر بهره برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای استان اصفهان خواستار صرفه جویی 15 لیتری مصرف آب در شبانه روز توسط شهروندان اصفهانی شد.
کد خبر: ۹۷۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 12 June 2021

سیدمحمدحسین صالح با اشاره به این که در حال حاضر سرانه مصرف آب مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان 157 لیتر در شبانه روز است گفت: اگر هر شهروند فقط 15 لیتر صرفه جویی کرده و مصرف خود را به 142 لیتر برساند می توان تابستان گرم امسال را بدون دغدغه و با آرامش پشت سر گذاشت. 

وی با بیان این که گرم شدن زودهنگام هوا موجب افزایش مصرف و افت شدید فشار آب شبکه در روزهای اخیر شده است گفت: هرچند تصفیه خانه آب باباشیخعلی با ظرفیت 11500 لیتر در ثانیه در حال فعالیت است اما به دلیل این که چاه های فلمن در حاشیه زاینده رود به کلی خشک شده و میزان آبدهی چاه های متفرقه نیز 50 درصد کاهش یافته است، در حال حاضر به میزان 3000 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که اثر خود را به صورت افت شدید فشار آب شبکه نشان داده است. 

مدیر دفتر بهره برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای استان اصفهان از افزایش 200 تا 300 لیتر در ثانیه ای مصرف آب به ازای هر درجه گرم تر شدن هوا در 57 شهر و 380 روستای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ خبر داد و گفت: در صورتی که سامانه دوم آبرسانی به اصفهان وارد مدار نشود، کمبود آب در هفته های آینده به 4300 لیتر در ثانیه خواهد رسید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار