طی هفته های آینده
وزیر امور خارجه گفت: ساخت مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان(سالن اجلاس سران)، یک دستاورد بزرگ اقتصادی، مدیریتی، علمی و فناوری در این شهر است که قابلیت بهره‌برداری در سطح اجلاس منطقه‌ای را دارد.
کد خبر: ۹۷۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ 11 June 2021

محمدجواد ظریف روز جمعه در بازدید از طرح مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در این مرکز، موفق به طراحی سقفی شدند که وزن آن در هر مترمربع از ۱۵۰ به ۵۰ کیلوگرم کاهش یافته که دستاورد بزرگی در عرصه علم و فناوریست.
ظریف با تاکید بر اینکه طراحی این مرکز نسبت به سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد، زیباتر و مدرن‌تر است، اظهار داشت: امکانات جانبی این مرکز، متعدد و پیش‌بینی‌هایی که برای احداث هتل و مراکز دیپلماتیک و تجارت جهانی در آن صورت گرفته، بسیار دقیق، به جا و استاندارد است.

وی با بیان اینکه استفاده از سالن مرکز همایش های بین المللی، بسیار مهم است و باید در این زمینه طراحی لازم صورت گیرد، اعلام کرد: با توجه به بخش‌های مختلفی که در این طرح در نظر گرفته شده است، می‌توان از آن به‌عنوان مجموعه همایش‌های بین‌المللی در سطح منطقه استفاده کرد که مشابه آن را ندیده ام.

ظریف با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه پیگیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند برای تکمیل هتل های این مرکز است، خاطرنشان کرد: پیشرفت قابل توجه طرح مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و بهره‌برداری از نمایشگاه جدید بین‌المللی این شهر گویای مدیریت خوب شهری و حمایت استانداری است.

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که چند هفته آینده تفاهمنامه‌ای با شهرداری و استانداری اصفهان برای استقرار شهرک دیپلماتیک در این مرکز امضا شود.

وی گفت: لازم است در این مرکز جاذبه‌هایی برای سفارتخانه‌ها خارجی ایجاد و دفاتری بصورت کنسولگری با هماهنگی شورای تامین استان و سایر دستگاه‌ها، تاسیس شود.

ظریف با تاکید بر اینکه نباید صرفا روی مرکز همایش‌های بین‌المللی دولتی کار کرد، افزود: بخش خصوصی بیشترین تعداد همایش‌ها را دارد و می‌تواند در صورت رفع تحریم‌ها، یکی از جذاب‌ترین محل‌ها برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی با اشاره به امکان ارتقا دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تا سطح اداره کل اشاره اضافه کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد بدلیل اهمیت این شهر و حضور گسترده اتباع و کنسولگری‌های خارجی به اداره کل ارتقا یافت و دفتر اصفهان هم می تواند آینده بسیار روشنی در این زمینه داشته باشد.

وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر اینکه اقدامات بسیار خوبی در استان اصفهان صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد که مشکل آب بصورتی که منافع همه از جمله مردم اصفهان را در نظر بگیرد، در دوران همین دولت حل و فصل شود و به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار