نشست خبری اصفهان، بحران آب، راه کارها با حضور برخی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نماینده کشاورزان شرق اصفهان و عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 10 June 2021

در این نشست بررسی مشکلات حوضه آبریز زاینده رود و پیشنهادات از سوی نمایندگان مردم استان اصفهان و صنف کشاورزان مطرح شد.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تشکیل پُلیس آب راهکاری برای کاهش سوء استفاده از منابع آبی به ویژه در حوضه آبریز زاینده رود است.

حجت الاسلام حسین میرزایی گفت: در حوضه آبریز زاینده‌رود تعارض منافع وجود دارد و از سوی دیگر مافیای آب بلای جان این حوزه شده است.

او در ادامه به پروژه‌ای برای انتقال آب از شهرستان سمیرم به استان کرمان اشاره کرد و افزود: در صورتی که این طرح عملیاتی شود منابع آبی کم استان بیش از گذشته تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در ادامه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خشکی زاینده رود را میراث دولت های گذشته برای استان دانست و گفت: در حال حاضر زاینده‌رود بحرانی‌ترین حوضه آبریز کشور است.

مهدی طغیانی عنوان کرد: اجرای مصوبات شورای عالی آب بهترین راهکار برای احیای زاینده‌رود است اما چندان توسط دولت ها جدی گرفته نمیشود.

طغیانی خاطر نشان کرد: انتقال هرگونه آب به استان اصفهان برای این استان ضروری است و از آن استقبال می کنیم .

کاظم محمدی عضو هیات رییسه نظام صنفی کشاورزی اصفهان نیز در این نشست گفت: احیای رودخانه زاینده‌رود و حل مشکلات کشاورزان مستلزم پیگیری تمامی نمایندگان این استان است و تدر غیر این صورت به نتیجه ای نخواهیم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار