رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: کشور‌های عراق و افغانستان بهترین بازار برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعت دام و طیور اصفهان است.
کد خبر: ۹۷۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 10 June 2021

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی استان اصفهان ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات به کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس دارد گفت: اصفهان با وجود کمبود منابع آبی، در زمینه دام و تولید فراورده‌های دامی و لبنی به‌خصوص شیر در کشور رتبه بالایی دارد.
علیرضا سالاریان کشور‌های همسایه را بهترین بازار برای صادرات محصولات مازاد کشاورزی بیان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی برای معرفی محصولات و صادرات کشاورزی به کشور‌های دیگر به ویژه همسایه ایران، ضروری است.
وی گفت: بازدید هیات‌های خارجی از نمایشگاه‌ها علاوه بر آشنایی هرچه بیشتر با محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های مختلف به عقد قرارداد‌های همکاری با فعالان بخش خصوصی منجر می‌شود.
سالاریان با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه هماهنگی‌های لازم را برای سفر و بازدید هیات‌های خارجی از نمایشگاه‌های کشورمان انجام می‌دهد، افزود: دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها نیز هماهنگی‌های لازم را با مسئولان و نهاد‌های اقتصادی استان انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه نیز از طریق سفارتخانه‌های خود در کشور‌های دیگر ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی را معرفی می‌کند، افزود: اطلاعات مربوط به این ظرفیت‌ها و همچنین نمایشگاه‌های بین المللی در استان‌ها به چند زبان خارجی تهیه و در اختیار سفارتخانه‌ها برای اطلاع رسانی قرار داده می‌شود.
سالاریان گفت: وزارت امور خارجه تور‌های مجازی برای آشنایی هرچه بیشتر تجار کشور‌های دیگر با ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی کشور ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار