تابناک: مدیرعامل آرامستان های شهرداری اصفهان، بیماریهای قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، حوادث و بیماریهای تنفسی را بیشترین علت مرگ و میر متوفیان دفن شده در آرامستان باغ رضوان این شهر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶ 02 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدعلی خبوشانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تعداد متوفیان دفن شده در آرامستان باغ رضوان اصفهان از ابتدای سالجاری تا روز گذشته را چهار هزار و 500 متوفی اعلام کرد و افزود: امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد مرگ و میر با علت بیماریهای تنفسی افزایش یافته است.

خاطرنشان می شود بیماران قلبی عروقی و تنفسی، افراد در بیشترین معرض خطر به هنگام آلودگی هوا به شمار می آیند.

سازمان بهداشت جهانی براساس مطالعه ای که در سال 2014 برای آلودگی هوا از 299 شهر دنیا انجام داد، اصفهان را به عنوان چهارمین شهر آلوده ایران معرفی کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در ادامه از دفن بیش از 117 هزار نفر متوفی در طی 30 سال گذشته در آرامستان باغ رضوان این شهر خبرداد.

خبوشانی میانگین سنی متوفیان در این آرامستان را 68 تا 69 سال اعلام و اضافه کرد: 50 درصد علت مرگ و میر متوفیان بیماریهای قلبی است.

وی اظهار کرد: بیش از 68 هزار نفر دفن شدگان در این آرامستان مرد و 49 هزار نفر زن می باشند.

وی به قدمت آرامستان باغ رضوان اصفهان اشاره کرد و گفت: دفن متوفی در تخت فولاد اصفهان از سال 1363 ممنوع اعلام شد و از آن زمان تاکنون دفن متوفیان در شهر اصفهان در آرامستان باغ رضوان این شهر آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان کل فضای فیزیکی ارامستان باغ رضوان این شهر را یکهزار و 205 هکتار اعلام و تصریح کرد: در 265 هکتار آن عملیات دفن انجام می شود و 940 هکتار دیگر آن تملک اراضی شده است که در سالهای آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت

وی افزود: بیشترین دفن متوفی در فاز یک آرامستان باغ رضوان انجام می شود و تا دو یا سه سال آینده ظرفیت آن تکمیل می شود و امکان توسعه آن نیز وجود ندارد.

خبوشانی ظرفیت فاز یک آرامستان باغ رضوان اصفهان را 150 هزار حفره اعلام کرد و افزود: فاز دو آرامستان باغ رضوان اصفهان از سال 83 آغاز به کار کرده است و ظرفیت آن نیز 150 هزار حفره می باشد که تاکنون 10 درصد ظرفیت آن تکمیل شده است.

وی درخصوص فاز سه آرامستان باغ رضوان اصفهان گفت: مساحت این فاز 50 هکتار است که منتظر قیمت گذاری حفره ها از سوی شورای شهر می باشیم.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: قیمت حفره های فاز سوم بمراتب از دو فاز قبلی کمتر و مناسب تر است و درصدد تجهیز و آماده سازی این فاز می باشیم.

وی افزود: تاکنون سه میلیارد تومان برای تکمیل فاز سوم آرامستان باغ رضوان اصفهان هزینه شده است و در سال 94 مردگان در آن دفن خواهند شد.

خبوشانی با اشاره به اینکه افراد متوفی در آرامستان های دیگر شهر اصفهان نیز دفن می شوند، اظهار کرد: این آرامستان تا 40 سال آینده شرایط دفن متوفیان در شهر اصفهان را دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار