با ورود دستگاه حفاری به جبهه شمال شرق خط دو متروی اصفهان، ایستگاه پنجم تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 17 May 2021

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه تی. بی. ام غربی جبهه شمال شرق خط دو متروی اصفهان در ۱۵ روز آینده وارد ایستگاه لاله می‌شود گفت: از ابتدای سال ۹۸ عملیات حفاری خط دو مترو اصفهان به شکل تونل‌های دو چشمه به قطر ۶ ونیم متر با استفاده از تی. بی. ام‌هایی از جبهه شمال شرق آغاز شده و ایستگاه‌ها یکی پس از دیگری در حال ساخت است.
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: در خط دو مترو اولویت نخست اجرا از سمت ایستگاه دارک (شمال شرق اصفهان) تا ایستگاه مدرس نجفی (بخش غرب اصفهان) به طول ۱۴ و نیم کیلومتر با ۱۶ ایستگاه برنامه‌ریزی شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های تی. بی. ام از جبهه شمال شرق از ایستگاه دارک به سمت زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی حرکت کرده و تی. بی. ام غربی این جبهه کاری تا ۱۵ روز آینده وارد ایستگاه لاله می‌شود گفت: با ورود تی. بی. ام به ایستگاه لاله، ساخت ایستگاه پنجم از سمت شمال شرق خط دو مترو تکمیل می‌شود.
وی افزود: تی. بی. ام شرقی جبهه شمال شرق هم در چند ماه گذشته به دلیل نقص فنی در ایستگاه عمان سامانی متوقف شده بود از هفته گذشته با تأمین تجهیزات، عملیات حفاری به سمت لاله از سر گرفته شد.
بنکدار هاشمی با بیان اینکه حرکت تی. بی. ام‌ها در ادامه به سمت ایستگاه‌های شاهد، قدس و امام علی (ع) خواهد بود، گفت: امسال عملیات ساخت سه ایستگاه آمادگاه، حافظ و امام علی (ع) آغاز می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات ایستگاه مترو قدس رفع شده و عملیات اجرایی ساخت آن در حال حاضر با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست افزود: با توجه به شرایط خاک زمین، روزانه به طور میانگین هر یک از دستگاه‌های تی بی ام، ۱۰ تا ۱۵ متر در خط دو مترو حفاری می‌کنند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان، مجموع طول حفاری‌ها را در دو سال گذشته در حدود هفت هزار و ۵۰۰ متر اعلام کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی خط دو مترو در بخش سازه و سیویل حدفاصل دارک تا کهندژ حدود ۳۰ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار