بیش از ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مکانیکیِ ذوب آهن اصفهان بومی سازی شده است.
کد خبر: ۹۶۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 16 May 2021

مدیر مهندسی نگهداری و تعمیرات و کارگاه‌های ساخت ذوب آهن اصفهان گفت: بقیه تجهیزات و قطعات نیز با توجه به دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی آن ها در کارخانه ساخته می شوند و یا برخی به دلیل محدودیت های تجهیزاتی و ترافیک کاری در این مهندسی، از طریق سازندگان توانمند داخل کشور بومی سازی و تامین می‌شوند.

محمدرضا یزدان پناه، ذوب آهن را یکی از موفق ترین شرکت ها در حوزه بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه در ایران برشمرد و گفت: ساخت قطعات مجموعه هوای دم کوره بلندهای شماره ۱و ۲و ۳، طراحی و ساخت درهای تهیه نقشه های تجهیزات مکانیکی و نیز ساخت قطعات وتجهیزات و اجرای ریومپینگ ایستگاه ریخته گری شماره ۷ بخش فولاد سازی و... نمونه هایی از فعالیت های بومی سازی این مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان با توجه به داشتن نقش محوری در توسعه صنعتی کشور، همواره توانسته در مسیر تامین نیازهای داخلی و افزایش تنوع آنها گام بردارد، گفت: در این زمینه، نقش واحدهای پشتیبانیِ تولید به ویژه مدیریتِ برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات و کارگاه های ساخت ذوب آهن در حفظ و آماده به کاریِ تجهیزات خطوطِ تولید اثرگذار بوده است.

مدیر مهندسی نت ذوب آهن با اشاره به اینکه پارسال، درمجموع ۱۷۰۰ تعمیر جاری یا شبانه روزی، ۸۵ مورد تعمیرات اساسی و ۵۲ طرح کلان در سطح حوزه بهره برداری محقق شد، گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در اجرای تمام تعمیراتِ مورد نیازِ کارخانه، کاملا خودکفاست و اجرای هر گونه تعمیرات و بازسازی در سطح کارخانه بومی سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار