مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:
دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : در فروردین1400 درآمد کسب شده توسط گمرکات استان اصفهان 944 میلیارد و 890 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 برابر رشد داشته است .
کد خبر: ۹۶۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷ 15 May 2021

مدیر کل گمرکات استان اصفهان اذعان داشت :در یک ماهه ابتدای امسال تشریفات واردات 12 هزار و 707 تن کالا به ارزش 77 میلیون و 539 هزار دلار در گمرکات استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل ، از حیث وزن 80 درصد واز لحاظ ارزش 408 درصد رشد داشته است و درادامه گفت : در مقایسه فروردین سال 1400 با 1398 از حیث وزن 176 درصد و از لحاظ ارزش 108 درصد رشد داشته ایم .
وی با اشاره تعطیل پذیر نبودن گمرکات استان در ایام نوروز و شیوع ویروس کرونا بیان داشت : عمده محصولات وارداتی گمرکات استان اصفهان مواد اولیه ، واسطه ای و خطوط تولید؛ واحدهای تولیدی بوده است و اذعان داشت : کارکنان گمرکات استان به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروز حضور داشتند وپس تعطیلات نوروز با حضور کامل مدیران و معاونین و اعمال شیف بندی مناسب جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی ، خدمت رسانی به واحد تولیدی ، صادرکنندگان وبازرگانان درگمرکات استان و ارزیابی در واحدهای تولیدی و انبارهای اختصاصی و حتی در خارج از وقت اداری در حال انجام بوده است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص فعالیت واردات گمرکات استان اصفهان به تفکیک اظهار داشت : ارزش اظهارنامه های وارداتی به گمرک اصفهان 38 میلیون دلار و به وزن 4 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن 636 و از نظر ارزش 248 درصد رشد داشته است .
دکتر رسول کوهستانی پزوه در زمینه واردات گمرک مجتمع فولاد مبارکه گفت : در فروردین امسال تشریفات واردات 37 میلیون دلار و به وزن 7 هزار تن کالا از طریق گمرک مجتمع فولاد مبارکه انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 717 و از لحاظ ارزش 470 درصد رشد داشته است .
وی در خصوص درآمد گمرکات استان اذعان داشت : در یک ماهه 1400 ، بالغ بر 944 میلیارد و 890 هزار ریال درآمد توسط گمرکات استان اصفهان وصول و به خزانه واریز شده است که نسبت به فروردین 1399 حدود 6 برابر رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان مهمترین دلایل افزایش واردات گمرکات استان اصفهان افزایش تعداد انبارهای اختصاصی، شناسایی فعالان مجاز اقتصادی و ارائه خدمات مطلوب در کمترین زمان ممکن به واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت:در حال حاضر 34 باب انبار اختصاصی زیر کلید گمرک در واحدهای تولیدی استان اصفهان وجود دارد که 15 درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است همچنین تعداد فعالان مجاز اقتصادی در حال حاضر 29 شرکت می باشند که سهم8 درصدی از کشور در استان اصفهان می باشد .

برچسب ها: گمرک ، اصفهان ، درآمد گمرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار