مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: آزادسازی سهام عدالت و مدیریت مردمی آن برای اقتصاد مردم پایه و مشارکت بخش خصوصی کارآمد است.
کد خبر: ۹۶۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 14 May 2021

 علی صبوحی افزایش رفاه مردم، ارتقای شفافیت و بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و رشد ثروت و درآمد خانوارها را از منافع تصمیم دولت برای واگذاری مدیریت سهام عدالت به مردم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری مدیریت این سهام به مردم و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی درآمد دائمی برای خانوارهای نیازمند ایجاد می‌کند و تعهدات مستقیم دولت و نهادهای حمایتی را کاهش می‌دهد اضافه کرد: گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور و تفکیک  وظایف حاکمیتی و بنگاه داری جزو ماموریت‌های نظام اداری و مدیریتی کشور به شمار می‌رود و دولت امروز به دنبال تحقق افزایش سهم مردم در حوزه اقتصادی است.

صبوحی، افزایش شفافیت و کارآیی شرکت‌هایی که سهام آنان در قالب سهام عدالت به مردم تعلق گرفته را از نقاط قوت و سازنده واگذاری امور به مردم در قالب این انتخابات بزرگ اقتصادی اعلام کرد و گفت: نقش مردم در انتخاب بهترین  داوطلب در مدیریت این شرکت سهامی مهم است.

به اعتقاد وی شایستگی‌ها و ظرفیت‌های علمی و تجربی هیات مدیره در کیفیت و نتایج کار و عملکرد فعالیت‌های شرکت‌های سرمایه گذاری مهم بوده و  بر همین اساس با توجه به حجم و ارزش عظیم سرمایه و دارایی شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب افراد شایسته ضروری است.

وی ادامه داد: تلاش سهامداران برای افزایش آگاهی‌های عمومی و تخصصی خود درباره کار بورس، شرکت‌های بورسی و مطالعه درباره کاندیداهای داوطلب از حیث برخورداری از شایستگی‌های لازم برای انتخاب افراد اصلح در بزرگ ترین انتخابات اقتصادی کشور از امور مهم و مورد تاکید وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی با اشاره به حق و حقوق سهامداران طرح سهام عدالت افزود: این افراد از خدمات گسترده شرکت سمات به ذی‌نفعان بازار سرمایه بهره مند می شوند و همانند سایر سهامداران در بازار سرمایه کشور، تمامی حقوق و منافع سهامداری را استفاده می‌کنند.

صبوحی امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه، دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه را از دیگر حق و حقوق سهامداران طرح سهام عدالت در شرکت‌های سرمایه گذاری بیان‌ کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار