دکتر یقینی، چهره ماندگار علمی و هنری اصفهان، بر اثر ابتلاء به کرونا درگذشت.
کد خبر: ۹۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷ 13 May 2021

حسین یقینی در محله چهارسو مقصود اصفهان به دنیا آمد و شامگاه چهارشنبه در ۷۸ سالگی درگذشت.

وی که دکترای داروسازی و کارشناسی تاریخ و ادبیات فارسی و سابقه تدریس رشته‌های هنر و معماری را در دانشگاه‌ها داشت، با بیش از ۵۰ سال سابقه تدریس از دبستان تا دانشگاه دارای آثار علمی و هنری ماندگار فراوانی از جمله دیوارنگاره‌های مهمانسرای عباسی، سالن دانشکده داروسازی و تعداد زیادی از مکان‌های خصوصی در اصفهان بود.

حسین یقینی در عرصه نگارگری و نقاشی نیز آثاری از جمله پوستر شیخ الرییس ابوعلی سینا، زکریای رازی و دکتر محمد قریب را در کارنامه هنری خود دارد.

از جمله آثار هنری او در عرصه گرافیک می‌توان به طراحی نشان‌های دانشگاه اصفهان، سازمان نظام پزشکی و شرکت تعاونی درمانگران اصفهان اشاره کرد.

او همچنین در زمینه هنر چوب و آیینه بری، تعداد زیادی اثر از قبیل اسلیمی، گره‌های توخالی و توپر و آیینه بری را در کارنامه هنر دستی خود دارد.

مجموعه عکس‌های آثار تاریخی اصفهان، عشایر مرتبط با این دیار و مشاغل از یاد رفته اصفهان نیز از دیگر آثار برجامانده از این چهره ماندگار علمی و هنری است.

در بخش تألیف علمی، مهمترین اثر دکتر یقینی دانشنامه پنج جلدی «داروسازی و داروخانه داری در اصفهان» است که به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ انتخاب شد.

به گفته امید یقینی، فرزند او، مراسم تشییع پیکرچهره ماندگار علمی و هنری اصفهان، پس فردا ساعت ۹ از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار