استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری اصفهان از ۱۴.۴ درصد در سال ۹۷ امروز با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بکارگیری تدابیر دولت تدبیر و امید و همدلی و وفاق تک رقمی شده است.
کد خبر: ۹۶۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 11 May 2021

عباس رضایی افزود: سال گذشته ۲۱۳ طرح صنعتی راکد در این استان با همت دولت و هماهنگی با قوه قضاییه و سایر نهادها، از رکود خارج شد.

وی ادامه داد: ۱۲ طرح نیمه تمام صنعتی هم که بیش از ۱۰ سال راکد باقیمانده بود، سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسئولان اصفهان سربازان عرصه تولید را در استان تنها نگذاشتند، اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۱۸۸ طرح جدید صنعتی به ثمر رسید و یک هزار و ۲۹۶ طرح هم در استان افزایش ظرفیت یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع پنج هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان کشور ۵۲۸ شرکت در اصفهان است و این خطه بعنوان دومین استان پس از تهران این شرکت ها را شهرک علمی تحقیقاتی در جای داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوبات متعددی برای شرکت دیار خودرو تصویب کرد و امروز بطور مجدد خط تولید خودرو در این مجموعه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ایرج موفق با بیان اینکه مشکل اصلی امروز این مجموعه نداشتن دسته چک است ، افزود: ادامه مسیر در این شرایط برای این شرکت بسیار سخت بود و به همین جهت مصوباتی برای رفع اثر چک‌ها گرفته شد و مهلتی به این شرکت داده شد و تا با دستور دادستان، دسته چکی بر اساس حساب امن ایجاد شود تا این مجموعه بتواند به خوبی فعالیت کند.

وی با اشاره به یک بدهی به مجموعه سازمان تامین اجتماعی دارند، اضافه کرد: امکان پرداخت تمام بدهی برای این شرکت در شرایط کنونی وجود ندارد و انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی با نظر مساعد نسبت به تقسیط بدهی های این شرکت، مشکل انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی را حل کند.

موفق خاطرنشان کرد: سرمایه در گردش یکی دیگر از مشکلات این مجموعه است و بر اساس هماهنگی با بانک‌های ملی و صنعت و معدن مقرر شد این مشکل با ورود دیار خودرو به عرصه تولید حل شود و از این طریق کارها را انجام دهند.

وی افزود: بر اساس برنامه ای که دیار خودرو به وزارت صنعت معدن و تجارت ارائه داده این مجموعه در مرحله اول با اشتغال ۵۰۰ نفر کار خود را شروع خواهد کرد و در ادامه ۶۰۰ نفر دیگر اضافه خواهد شد و در مرحله سوم با عملیاتی شدن پلتفرم جدید در این شرکت، اشتغال این مجموعه به پنج هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار