در ادامه برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" صورت گرفت؛
در ادامه اجرای برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پروژه‌ های فرهنگی و عمرانی منطقه ۱۰ شهرداری افتتاح و کلنگ ‌زنی شد.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 10 May 2021

قطار "هر یکشنبه یک افتتاح" بار دیگر به منطقه 10 شهرداری اصفهان رسید و پروژه های مختلفی کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.

یکی از پروژه هایی که در این منطقه به بهره برداری رسید فرهنگسرای استاد محمد جواد شریعت بود که در زمینی به وسعت یک هزار و ٨٠٠ متر مربع با هزینه‌ ای بالغ بر ٧٠ میلیارد ریال احداث شده است.

این فرهنگسرای مجهز و زیبا در محله حصه جنوبی به عنوان یکی از محروم‌ ترین نقاط شهر احداث شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

عملیات اجرایی احداث فاز نخست خیابان ورودی اطشاران به طول 300 متر و با هزینه ای بالغ بر 340 میلیارد ریال یکی دیگر از برنامه هایی بود که در منطقه 10 شهرداری اصفهان آغاز شد. کلنگ احداث فاز اول ورودی خیابان اطشاران را یکی از جوانان این محله بر زمین زد.

سال گذشته در زمان افتتاح ایستگاه آتش نشانی اطشاران ساکنان این محله و شهرک میلاد درخواست خود را مبنی بر احداث ورودی این محله مطرح کردند که موضوع بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

سرانجام پس از رفع مشکلات زیاد در زمینه آزادسازی مسیر خیابان ورودی محله اطشاران، عملیات اجرایی فاز نخست احداث این خیابان آغاز شده تا مشکل چندین ساله مردم اطشاران رفع و خواسته آنها محقق شود.

امروز همچنین کلنگ یک مجموعه گردشگری تفریحی با مساحت 1100 مترمربع و زیربنای 9 هزار مترمربع که قرار است در 8 طبقه احداث شود با حضور شهردار اصفهان رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به زمین زده شد.

آغاز عملیات اجرایی بوستان کوی میلاد با مساحت 4500 مترمربع و هزینه 15 میلیارد ریال یکی دیگر از برنامه هایی بود که در هفتاد و نهمین برنامه از سری برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" انجام شد.

حصه و زینبیه با چهارسال گذشته تفاوت زیادی کرده است

شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه هواره دغدغه رفع مشکلات و تغییر در شرایط محله حصه را داشتیم، اظهار کرد: به دنبال تحقق شعار عدالت فضایی که یک رویکرد جدی بود در محله ای مانند حصه که شرایطی نامناسب دارد اقدامات زیادی در این چندسال انجام شد.

قدرت اله نوروزی تصریح کرد: طی دو تا سه سال گذشته بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر و تصمیمات شهرداری شاهد تحولات بسیار خوبی در محله حصه هستیم؛ خیابان ها و کوچه های محله حصه همگی آسفالت شده و رینگ چهارم از کنار این محله در حال احداث است، همچنین ساخت ورزشگاه و مجموعه فرهنگی در این محله نوید بخش تغییرات قابل توجه در آن است.

وی اضافه کرد: در صورتیکه حرکت های آغاز شده در محله حصه تا سال های آینده نیز تداوم پیدا کند به طور حتم محله حصه با تغییرات قابل ملاحظه ای مواجه شده و امکانات این محله با سایر نقاط شهر همسان می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: مردم این محله تفاوتی با شهروندان سایر محلات اصفهان ندارند اگرچه مي توان گفت وظیفه مدیریت شهری نسبت به شهروندان محله هایی مانند حصه سنگین تر است.

وی با بیان اینکه محله زینبیه نیز امروز نسبت به چهار سال گذشته تغییرات اساسی داشته است، افزود: با این وجود اقداماتی که در این محلات صورت گرفته کافی نیست بلکه ریل گذاری برای یک حرکت قوی تر و وسیع تر است تا جایی که همه شهروندان احساس برابری، دیده شدن و بی نیازی از نیازهای اولیه و احساس آرامش و آسایش داشته باشند. با نگاه برابر در این دوره مدیریت شهری حرکت ها آغاز شده اگر چه به این شرایط راضی نبوده و قانع نخواهیم شد.

نوروزی تاکید کرد: در بودجه های مصوب شورای شهر راه اعتدال و تعدیل و کاهش فاصله اجتماعی دیده شده و امیدواریم این مسیر برای مدیران آینده شهر نیز تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه میدان 6 راه در محله حصه از معضلات موجود رهایی می یابد، گفت:  6 راه امروز در چند متری آزادراه قرار گرفته و بخشی از آن آزاد و بخشی نیز ترمیم شده و از فشارهای گذشته رهایی پیدا کرده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: بخشی از اراضی محدوده میدان شش راه در مالکیت اوقاف قرار دارد که در این راستا مذاکراتی با مسئولین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان صورت گرفته تا با اتفاق نظر و اراده ای قوی این محدوده از بلاتکلیفی خارج شود.

وی افزود: امیدوارم با حفظ حقوق وقفیات این اسناد به نوع دیگری در اختیار مردم قرار بگیرد.

آهنگ پیشرفت و رشد شهر اصفهان ادامه دارد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین با اشاره به افتتاح فرهنگسرای استاد شریعت در محله حصه، اظهار کرد: این فرهنگسرا با کیفیت بالا و تجهیز

کامل در این محله ساخته شده و قرار است دانش آموزان و مردم این محله از این فرهنگسرا استفاده کنند.

علیرضا نصر یکی از شعارهای مدیریت شهری را توزیع عادلانه خدمات و امکانات یا ایجاد عدالت فضایی ذکر کرد و افزود: به جهت اینکه شهر یک موجود زنده و به هم پیوسته است در صورتی که امکان برآورده شدن نیازهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی مردم برآورده شود سبب علقه و علاقه بیشتر شهروندانی که در این محلات زندگی می کنند می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری بر برآورده شدن سایر نیازهای محله حصه و مناطق کمتر برخوردار شهر، تصریح کرد: امیدوارم آهنگ پیشرفت و رشد شهر اصفهان همچنان ادامه داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به احداث ورودی خیابان اطشاران در منطقه 10 شهرداری، تاکید کرد: این ورودی سال های بسیاری بود که مورد درخواست مردم این منطقه قرار داشت و در شأن مردم نبود که با اهتمام شهردار منطقه و همکاری معتمدین محلی و مالکین، آزادسازی های لازم انجام و کلنگ آن به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه احداث این خیابان می تواند به عنوان یک عامل محرک توسعه برای محله اطشاران و اهالی منطقه 10 باشد، افزود: با توجه به سرعت عملی که در منطقه 10 شهرداری در اجرای پروژه ها وجود دارد امیدوارم این پروژه ظرف سه تا چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.

علیرضا نصر همچنین در گفت و گوی آنلاین با همسر مرحوم استاد شریعت با اشاره به فضائل و کرامات اخلاقی فراوان وی در مراسم افتتاح فرهنگسرایی به نام این استاد اظهار کرد: این افتخار را داشته ام که محضر این استاد تلمذ کنم و وی را فردی صاحب نظر و صاحب اندیشه می دانم، مسئولیت شناسی و ارتباط موثر با دانشجویان موجب شده بود آن ‌ها اشتیاق زیادی به حضور در کلاس مرحوم شریعت داشته باشند.

همچنین همسر مرحوم شریعت در این مراسم در گفتگویی آنلاین ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پیدا کردن راه استاد شریعت، افزود: امیدوارم راه استاد شریعت برای دانشجویان ادامه داشته باشد زیرا آن مرحوم به کار خود عشق می‌ ورزید و همواره وقت خود را صرف مطالعه می کرد.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی استاد شریعت، گفت: یکی از عادت های ایشان این بود که همواره با یک بغل کتاب به منزل می آمد و روزی نبود که بدون کتاب وارد خانه شود. علاقه زیادی به دانشجویان خود داشت و حتی در زمان بیماری نیز همواره به تدریس مشغول بود. 

*احداث فرهنگسرا در محله حصه در راستای اهداف استاد شریعت

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر نیز در آیین بهره برداری از فرهنگسرای استاد شریعت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در محله حصه جنوبی با کمبود فرهنگسرا مواجه بودیم افتتاح فرهنگسرای استاد شریعت که شامل کتابخانه، فضای آموزشی، فضای فعالیت سمن ها و ... است اتفاق بسیار خوبی است.

فریده روشن با بیان اینکه استاد شریعت به فضائل اخلاقی آراسته بود و ارتباط بسیار خوبی با دانشجویان خود داشت، افزود: این استاد گرانقدر عمر خود را صرف آموزش و پرورش دانشجویان کرد و نامگذاری این فرهنگسرا به نام استاد شریعت در محله کمتر برخوردار حصه جنوبی می تواند اهداف این استاد را در جهت علم آموزی جوانان و نوجوانان برآورده کند.

خدمتی ماندگار در اختیار مردم محله حصه

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان نیز در این آیین با اشاره به احداث فرهنگسرای استاد شریعت، اظهار کرد: در هفتاد و نهمین آیین هر یکشنبه یک افتتاح این فرهنگسرا در زمینی به مساحت 1500 مترمربع و زیربنای بالغ بر 1900 مترمربع احداث شده تا با همراهی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان بتوانیم خدمات ماندگار و خوبی را برای مردم محله حصه داشته باشیم.

حمید شهبازی تصریح کرد: همزمان با بهره برداری از این فرهنگسرا آیین کلنگ زنی چند پروژه دیگر نیز در منطقه 10 انجام می شود که از جمله می توان به آغاز عملیات اجرایی بوستان کوی میلاد و عملیات اجرایی احداث مجموعه گردشگری تفریحی اشاره کرد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار