فردا
پنج طرح زیربنایی برق فردا در هفته سوم طرح ملی پویش الف–ب–ایران با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان در استان اصفهان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴ 19 April 2021

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان درباره این پروژه‌ها اظهارداشت: نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی طالخونچه واقع در شهرستان مبارکه با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط بخش خصوصی با هدف تولید تجمعی یک میلیون و ۷۵۲ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی از جمله طرح‌ها خواهد بود.

 رسول موسی رضایی صرفه جویی در مصرف ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی سوخت، ۳۸۵میلیون لیتر صرف جویی در مصرف آب و انتشار نیافتن ۲ هزار و ۱۰۰ تن گازهای گلخانه ای در سال، اشتغال زایی ۱۲ نفر مستقیم و ۳۰ نفر غیر مستقیم را از جمله مزایای این پروژه برشمرد.

وی اضافه کرد: این نیروگاه به مساحت ۲ هکتار با تعداد ۳ هزار و ۱۱۴ صفحه (پَنِل) خورشیدی ۳۲۵ واتی با برند TRUNSUN TSP-۷۲ و مدل پلی کریستال و۱۳ عدد اینورتر مدل SMA SHP-۷۵ به ظرفیت ۷۵ کیلووات است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی واقع در منطقه زاد افشار با هدف تولید تجمعی یک میلیون و ۷۵۲ هزارکیلووات ساعت انرژی الکتریکی با سرمایه گذاری بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط بخش خصوصی دیگر طرح است.

موسی رضایی، صرفه جویی در مصرف ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی سوخت، ۳۸۵میلیون لیتر صرف جویی در مصرف آب، انتشار نیافتن ۲ هزار و ۱۰۰ تن گازهای گلخانه‌ای و اشتغال زایی ۱۲ نفر مستقیم و ۳۰ نفر غیر مستقیم را از مزایای این پروژه برشمرد.

وی افزود: نیروگاه مذکور به مساحت ۲ هکتار با تعداد ۴۶۸ پنل خورشیدی ۳۲۵  و ۳۳۵ واتی با نشان (برند) و مدل Znshine۳۲۵ -Risen۳۳۵-Csun و ۳ عدد اینورتر مدل Huawei به ظرفیت ۱۴۰ کیلووات را شامل می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان درباره دیگر طرح‌ها گفت: خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت منشعب از پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هَسنیجه به طول ۲۰ کیلومتر مدار و تعداد ۳۰ عدد دکل با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان صنعتی و تغذیه پست‌های ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی علویجه، سیمان ساروج ،هسنیجه با هزینه ای معادل ۱۵میلیارد تومان سومین طرح از پنج پروژه مورد اشاره خواهد بود.

موسی رضایی درباره این طرح اضافه کرد:  پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه  با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار با دو قسمت ۴۰۰ و ۶۳ کیلوولت در مجاورت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان ،یکی از پروژه های مهم و زیربنایی صنعت برق اصفهان است که دیماه سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این  پست یکی از پنج پستی است که با اعتبار بانک توسعه اسلامی و با هدف افزایش پایداری شبکه سراسری، کاهش افت ولتاژ مصارف صنعتی، تامین دیماند مصرفی متقاضیان ومشترکان مناطق شمال اصفهان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی به مشترکان و تغذیه ایستگاه‌های ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مورچه خورت ۱، شهرک بزرگ صنعتی ۱ و۲، هسنیجه، علویجه، آزادگان، کارخانه سیمان ساروج و نورد لوله کاویان احداث شده  و برق این ایستگاه از ورود و خروج خطوط  ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شهید منتظری-پست ۴۰۰ کیلوولت گلپایگان تامین می‌شود.

به گفته وی خط ۴ مداره ۶۳ کیلوولت منشعب از پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت سپاهان به طول ۲۰ کیلومتر مدار و تعداد۳۰ عدد دکل با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان صنعتی و تغذیه پست‌های ۶۳ کیلوولت جاده نایین و لاله هسنیجه با هزینه ای معادل ۱۵میلیارد تومان دیگر طرح را شامل می‌شود.

موسی رضایی اضافه کرد: پست ۴۰۰ به ۲۳۰ و ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت سپاهان در مجاورت فرودگاه در شمال شرق اصفهان در زمینی به مساحت ۱۵  هکتار احداث شده و با ظرفیت  ۸۰۰  مگاولت آمپر در سه سطح ولتاژ  ۴۰۰، ۲۳۰  و ۶۳  کیلوولت به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه های برق ۴۰۰  کیلوولت منطقه و از پروژه های راهبردی و ملی صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان اظهارداشت: این پست شامل دو ترانسفورماتور ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت و ۲ ترانسفورماتور ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هر کدام با ظرفیت نامی ۲۰۰  مگاولت آمپر، ۲ فیدر خط  ۴۰۰  کیلوولت، چهار فیدر ۲۳۰  کیلوولت، ۱۴  فیدر خروجی ۶۳  کیلوولت است و  مجهز به  سیستم کنترل DCS بوده و در فروردین ماه سال ۹۳ به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: احداث ۲ بی ۶۳ کیلوولت در پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت فارسان در استان چهارمحال و بختیاری جهت  تغذیه پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت دشتک و با هدف تامین برق پایدار برای مشترکین صنعتی و تجاری و تغذیه پست دشتک با هزینه ای معادل ۹ میلیارد تومان احداث شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار