معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: میانگین بارندگی استان در سال زراعی جاری تاکنون ۲۸۸ میلی‌متر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 19 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، علی پناهی اظهار داشت: میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۳۴ میلی‌متر) ۳۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۳۸۱ میلی‌متر، ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: میانگین میزان بارندگی شهر سنندج مرکز استان در سال زراعی جاری تاکنون ۳۰۰ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۹۲ میلی‌متر) ۲۴ درصد و نسبت به دوره بلندمدت (۳۸۷ میلی‌متر) ۲۳ درصد کاهش بارندگی را داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان بیشترین کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شهر بیجار با ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: شهر‌های قروه با ۴۴ درصد، دیواندره ۴۱درصد، کامیاران ۳۶ درصد، مریوان و دهگلان ۳۵درصد، بانه ۲۷درصد، سروآباد ۲۵درصد، سنندج ۲۴درصد و سقز با ۲۱ درصد در جایگاه‌های بعدی کمترین میزان بارش قرار دارند.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت را شهر سروآباد با ۳۹ درصد به خود اختصاص داده و پس از آن شهر‌های کامیاران با ۳۶ درصد، قروه ۳۴، مریوان ۳۳، بیجار ۲۹، دهگلان ۲۶، بانه ۲۵، سنندج ۲۳ و سقز با ۱۳ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

بانه بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری داشته است

پناهی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری تاکنون شهرستان بانه با ۴۴۲ میلی‌متر به نام خود ثبت کرده است، اضافه کرد: در این مدت به ترتیب شهرستان‌های مریوان ۴۳۶ میلی متر، سروآباد ۳۹۹، دیواندره ۳۴۳، سقز ۳۴۲، کامیاران ۳۰۳، سنندج ۳۰۰، دهگلان ۲۰۸، قروه ۱۷۲ و بیجار ۱۶۱ میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی با اشاره به اینکه فصل بارندگی معمولا تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: فصل بارندگی رو به اتمام است و برای ۱۰ روز آینده هم سامانه فعال بارشی در استان پیش بینی نمی‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار