معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استعداد و ظرفیتهای ایران اسلامی بی بدیل است، گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتب شفابخش اداره کشور است.
کد خبر: ۹۵۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 17 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» رستم قاسمی در نشست بررسی تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: مشکل اصلی کشور در حال حاضر موضوع اقتصادی و معیشتی مردم است که مردم در این حوزه مشکل دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ادوار گذشته همیشه نامگذاری اقتصادی دارند که این نشان از اهمیت این موضوع است.

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بالغ بر 80 درصد مردم در یک نظرسنجی موضوع اقتصادی را اولویت مسائل دیگر قرار دادند و در این زمینه مطالبه دارند، بیان کرد: بعد از جنگ جمله ما می توانیم توسط امام راحل بیان شده و درآن زمان عده ای بحث حضور کشورهای دیگر را را برای بازسازی ایران مطرح می‌کردند.

قاسمی با بیان اینکه توان و ظرفیت‌های عظیمی در کشور وجود دارد که در سخت ترین شرایط می توان با وضعیت بهتری زندگی کرد، ادامه داد: عده ای بعد از فرمایش امام خمینی (ره) در همه ابعاد کشور شروع به باور سازی کردند که ایران استعداد و توانایی ساخت را دارد.

قاسمی با بیان اینکه اقدامات بزرگی در حوزه زیرساخت‌های کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در دوره تحریم‌ها آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب بعد از انقلاب حوادث متعددی برای ایران رقم زدند که از ترور تا شهادت رئیس جمهور از این اقدامات بود.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ بر علیه ایران نتیجه ای برای استکبار نداشت، گفت: تحریم یکی از راه‌های است که برای ضربه زدن به مردم ایران در نظر گرفته شد و اوج این جنگ‌های تحریمی در سال 90 بود که شدیدترین تحریمها در این برهه اعمال شد.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه دشمن فکر می کرد که تحریم‌ها ایران را فلج می کند، عنوان کرد: روزی که وارد وزارت نفت شدم دیدم که وابستگی‌های زیادی در حوزه نفت وجود دارد و دومین تولید کننده نفت دنیا بیش از یک سوم بنزین روزانه را وارد می‌کرد و تصمیمات این بود که بنزین نیز تحریم‌ شود.

وی با بیان اینکه تجربه عبور از این تحریم‌ها نیز وجود نداشت، عنوان کرد: سابقه ندارد که در سالیان گذشته بانک مرکزی یک کشور تحریم شود و فشارها برای این بود که تحریم فلج کننده محقق شود که به لطف خدا و با اراده مردم این تحریم‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای واردات بنزین انجام شد که با سخت گیری محقق نشد و در در دوره سخت تحریم‌ها با تلاشهای انجام شده کسی متوجه کمبود بنزین نشد، اما اتفاقات آن دوره ثمره جدیدی برای کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه می‌شد 50 درصد از سبد مصرف سوخت کشور سوخت سی ان جی باشد، تصریح کرد: در دولت دهم اکثر پالایشگاه ارتقا پیدا کرد و پالایشگاه ستاره خلیج فارس که امروز میعانات گازی تولید می کنند که اگر امروز نبود گازرسانی در کشور با چالش کمبود گاز مواجه می‌شد.

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات صنعت نفت خریداری شده بود که طرف قرار داد به من به خاطر تحریم‌ها ندادند، گفت: در حال حاضر در حوزه نفت هیچ نیازی به شرکتهای خارجی نداریم و این نتیجه اعتماد به داخل و باور به جوانان و صنعتگران است.

وی با بیان اینکه برای بی اثر کردن تحریم‌ها صنعتگران متبحر کشور را به کار گرفتیم که نمونه کالاها و قطعات خارجی را تولید کنند ، گفت: در دوره شدیدترین تحریمها برخی از قطعات بسیار پیشرفته که بسیار همراه با تکنولوژی و مصرفی حوزه نفت و گاز وحفاری در داخل ساخته شد.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر معادن ایران بی نظیر است، گفت: معدن امروز ربطی به تحریم ندارد و مشکلی به نام تحریم مواد معدنی وجود ندارد که باید در این زمینه اقدامات بیشتری انجام داد.

قاسمی با بیان اینکه برخی خاک‌های ایران به کشورهای دیگر صادرات می شود ، ادامه داد: معادن ارزشمندی در ایران وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه باید به توان داخل باور داشت، تصریح کرد : مخالف ارتباط با دنیا نیستم، اما دنیا فقط تنها ارتباط با آمریکا نیست.

وی با بیان اینکه مشکلات داخل کشور باید باید با تقویت سفره مردم اتفاق بیفتد تا مذاکره اقتدار به التماس تبدیل نشود، گفت: مکتب شهید سلیمانی شفابخش اداره این کشور است و مکتب سعید سلیمانی وعده نبود بلکه عمل بود. ،شهید سلیمانی همه مردم ایران را دوست داشت و ایران را یک جناح و یک گروه نمی دید و همه دور شهید سلیمانی جمع شدند.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی کشور باید تقویت شود، این نکته با حداقل‌های موجود شدنی است ، ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبری در مورد انتخابات نیازمند مشارکت حداکثری هستیم و باید همه مردم را تشویق به رای دادن کرد و هر ایرانی پای صندوق رای حضور پیدا کنند.

وی گفت: بهتر است به جای حرف زدن کار کرد تا آثار این کارها توسط مردم مشاهده شود، هیچ کجای دنیا اینقدر حرف نمی زنند بلکه بیشتر کار می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار