بدون شک ضایعه تلخ درگذشت روانشاد نادر دست نشان ، اسطوره ورزش و فوتبال مازندران قلب همه دوستداران این ورزش بویژه هواداران پرشور باشگاه نساجی مازندران را آکنده از غم و اندوه کرد. همه ما از فداکاری و تلاش هایش در قامت کاپیتان و سرمربی خوش اخلاق امید شهر خسته خاطره ها داریم.
کد خبر: ۹۵۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ 16 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، نادر دست نشان اسطوره فوتبال مازندران براثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

 بر اساس این گزارش، دست نشان ۷ آذر ۱۳۳۸ در قائم شهر متولد شد و سالها ساکن شهر بابلسر بود.

وی تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی گذراند و رکورددار بیشترین گل های زده متوالی در تاریخ لیگ فوتبال ایران است .

 وی به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نائب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد
وی سابقه سرمربیگری تیمهای پایه تیم ملی کشورمان را در کارنامه داشت .
 دست نشان سرانجام در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان رازی قائمشهر درگذشت.

"روحش شاد"

سوابق ورزشی و فوتبالی

به گزارش تابناک مازندران، نادر دست نشان در کارنامه ورزشی خود افتخارات زیادی ثبت کرده است. او زننده بیشترین گل های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است و به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نائب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد. وی با وجود داشتن پیشنهاد از تیم پرسپولیس، تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی مازندران گذراند و توانست در ۸ بازی متوالی در یک فصل ۹ گل به ثمر برساند. وی سابقه دعوت به تیم ملی را نیز داشته و بعد از خداحافظی از فوتبال به عنوان سرمربی فعالیت دارد.

دوران مربیگری

دوران مربیگری خود را با هدایت تیم نساجی مازندران آغاز کرد و تاکنون سابقه هدایت تیم های پیام مشهد شهید قندی، مس کرمان، شهرداری بندرعباس پگاه گیلان، استیل آذین، نفت تهران، ابومسلم صنعت ساری، شهرداری اراک، سایپا شمال، ماشین‌سازی تبریز، صنعت نفت آبادان، خونه به خونه، ملوان بندر انزلی، مس کرمان، سپیدرود رشت، رایکا بابل و … را بر عهده داشته است. دست‌نشان هر ۳ دوره مربیگری A و C ,B آسیا را زیر نظر استادان فیفا (ریچارد بیت انگلیسی، سوبرامانیان مالزیایی و برنارد شون آلمانی) پشت سر گذاشت است. وی در سال ۱۳۷۸، دستیار کارلو سولدوی ایتالیایی در تیم ملی نوجوانان بود؛ و توانست با این تیم به مقام چهارمی آسیا دست یابد.

 

در سوگ نادر بزرگ

خبری که نباید می‌شنیدیم پیچید همه جا، امید یک شهر و استان، ناامید شد. فوت نادر دست‌نشان بدترین خبر این روزهای سخت برای مردم قائمشهر و مازندران بود، خبری که همه منتظر بودیم تا تکذیب شود ولی اتفاق شومی که نباید رخ می‌داد به وقوع پیوست و اسطوره‌ی‌مان خیلی زود تنهایمان گذاشت و از میان ما پر کشید و رفت.

برگردیم به گذشته، هنرنمایی‌هایش با پیراهن شماره ۷ نساجی در وسط زمین. شوت‌های سرکش‌اش به کنج دروازه و شادی‌های گل و خنده‌هایش از ته دل که حالا دیگر ابدی شده. یکی از دوست‌داشتنی‌ترین‌ها بود، از خانواده‌ای کاملا فوتبالی و پرافتخار؛ کسی که غیرت را معنی می‌کرد و سر می‌گذاشت جلوی توپ. پنالتی‌زن و شوت‌زن و کاشته‌زن و در یک کلام گل‌زن بود.

برای ما باور این فقدان، بسیار سخت و دشوار است. همه‌ی ما امیدوار بودیم به بهبودی اسطوره‌‌ی فوتبالی شهرمان اما امروز مصیبتی عظیم بر همه‌ی ما وارد شده. قبول این که نادر دست‌نشان عزیز را دیگر در میان خود نداریم سخت و دشوار است. اسطوره‌ای که در دوران بازیگری وفادار به پیراهن تیم شهرش ماند و جاودانه شد. اسطوره از جمع ما پر کشید ولی خاطرات او تا همیشه در قلب و ذهن طرفدارانش مانا است. شخصیتی که هرگز نتوانست عشق به فوتبال، نساجی و شهر و استانش را پنهان کند و همواره در کنار هواداران و تیم محبوبش بود. براستی که فقدانش برای فوتبال و ورزش قائمشهر و مازندران اسفناک و حزن‌انگیز است.

حسین یوسفی

برچسب ها: نادر دست نشان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
روحش شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار