مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تشریح کرد:
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، با اشاره به برنامه های شهرداری اصفهان برای ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان امسال همانند سالهای گذشته در سطح مناطق برنامه های مختلفی را در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۹۵۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 16 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی در خصوص تبلیغات و فضاسازی شهری ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: فضاسازی معنوی این ایام در سطح شهر در چند دسته برنامه ریزی شده است. در سری اول، طرح ها به تبیین حال و هوای ماه مبارک اختصاص دارد که در این زمینه 33 مجموعه طرح فضای معنوی ماه رمضان را نشان می دهد. 

وی افزود: این طرح ها با جملات و مفاهیمی از جمله رمضان ماه تزکیه، ماه پاکی، ماه محبت، ماه نیکوکاری و ... در بیش از یکصد نقطه شهر نصب شده است.

وی ادامه داد: مجموعه بعدی طرح ها به مناسبت میلام امام حسن مجتبی علیه السلام اختصاص دارد. در سری بعد فضاسازی معنوی شهر به ایام شب های قدر اختصاص خواهد یافت که در این زمینه نیز 6 مجموعه طرح، طراحی و پیش بینی شده است. همچنین در لیالی قدر طرح های مربوط به ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) و شهادت حضرت در نقاط مختلف شهر نصب می شود که در این زمینه نیز 6 مجموعه طرح، طراحی شده است. 

وی در خصوص دیگر برنامه های شهرداری اصفهان اظهار داشت: در رمضان امسال حوزه اجتماعي و شهروندي از ظرفيت تبليغات شهري و گالري های تبلیغات شهری استفاده کرده و در گالری شهری با موضوع اسماء الهی، ظرفيت سیصد تابلو شهروندی به درج 30 نام مبارک و اسم اعظم خداوند و سی صفت مقدس پروردگار متعال مزين شده و در کنار آن اشعاري از شاعران فارسي از گذشته تا امروز به عنوان پيام این طرح ها در تابلوها نقش بسته است. 

وی با بیان اینکه به همت حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان ماه رمضان امسال مسابقه " بهار در بهار" اجرا مي شود که به بهار قرآن و بهار طبیعت اشاره دارد، افزود: این مسابقه به همین طرح های اکران شده در شهر اختصاص دارد و شهروندان مي توانند هر شب از طريق صفحه "اصفهان فرهنگ" در فضای مجازی در این مسابقه شرکت کرده و با تکميل اشعار و انتخاب مصرع درست به قيد قرعه برنده جوايز در نظر گرفته شده برای این مسابقه باشند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان نيز برنامه هاي مختلفي در اين ايام به اجرا در مي آيد که به خاطر شرایط کرونا رویکرد این برنامه ها مجازی است و شهروندان مي توانند از طريق فضاي مجازي از این برنامه ها استفاده کنند که برای اطلاع از کلیه این برنامه ها می توانند به صفحه اصفهان فرهنگ در شبکه های اجتماعی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در محلات و ميادين مختلف مناطق پانزده گانه شهر اصفهان نیز المان هاي مربوط به اين ماه با محتواي معنوي نصب شده و همچنین طرح دیواره پازلی ارگ جهان نما به ماه مبارک رمضان اختصاص یافته است.

حجتی اضافه کرد: همچنين برنامه "بشارت بهار" که شامل مسابقات قرآني است نیز در دستور کار مناطق مختلف قرار گرفته و همچنين مسابقات سراسری قرائت و ترتيل از برنامه هاي مخصوص ماه مبارک رمضان است که با حضور شهروندان از طريق مجازي به اجرا در مي آيد. همچنین در برخی مناطق با هدف حمایت از خانواده های نیازمند و آسیب دیده از شرایط کرونا توزیع بن های ارزاق با حفظ کرامت انسانی این افراد تحت عنوان " سفره کرامت" برنامه ریزی شده است.

حجتی با بیان اینکه شهرداري مناطق براي مناسبت هاي مختلف در ماه رمضان نيز برنامه هاي ويژه اي را در نظر گرفته اند، افزود: از جمله این برنامه ها برگزاری برنامه شبهای قدر و مراسم احيا در فضای باز، برنامه گردهمايي "مادر امت" به مناسبت وفات حضرت خديجه(س) و جشن قدسيان به مناسبت ولادت امام حسن (ع) است که هر کدام در تاريخ مربوط مناسبت ها برگزار مي شود.

وی تصریح کرد: مسابقه کتابخواني فيض بندگي، برنامه "مهماني با صفا" شامل کاروان همدلي در محلات و مسابقات جام رمضان که شامل مسابقات ورزشی بانوان و آقایان در رشته های مختلف، بازی های فکری و کامپيوتری است، برنامه "باران رحمت" مخصوص عيد سعيد فطر، مسابقه عکاسی ماه خدا همراه با جوايز نفيس در فضای مجازی و مسابقات در رشته هاي مختلف ورزشي نيز توسط معاونت ورزشي و تفريحي سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان براي گروههاي سني مختلف در اين ماه برگزار می شود.

حجتی با بیان اینکه مجموعه فرهنگي مذهبي تخت فولاد نيز در اين ماه اقدام به برگزاري برنامه های متفاوتی کرده است، گفت: آيين سحری خوانی، پخش کلام بزرگان و مشاهير با صدای به جا مانده از برخی مشاهير مدفون در تخت فولاد و ويژه برنامه "بهشت اجابت" که معرفی شهدای عمليات رمضان و مباحث معرفتی را شامل مي شود و سحرگاه های ماه مبارک رمضان از شبکه اصفهان پخش می شود از جمله این برنامه هاست.

وی تاکید کرد: همچنين ويژه برنامه "فرمول جاذبه" تخت فولاد از شبکه دو سیما به معرفی علما و مشاهيري که سبک زندگی آنها فرمولی برای زندگی موفق و سعادتمند است، می پردازد و این مشاهیر و علما در طول ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما معرفی می شوند. 

وی ادامه داد: مجموعه تلویزیونی "شهر قشنگ" به کارگردانی مجید صدیقی کارگردان اصفهانی با هنرمندی جمعی از مفاخر هنری اصفهان نیز تا 9 اردیبهشت ماه از شبکه اصفهان پخش خواهد شد. این مجموعه از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با همکاری صدا و سیما تولید شده و از 29 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه حدود ساعت 12 ظهر از شبکه اصفهان پخش می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار