نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث جاده بین استانی روستای شهید بخش پادنای سمیرم به دژکرُد اقلید استان فارس تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۵۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳ 15 April 2021

اصغر سلیمی در حاشیه بازدید ​معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در محل این مسیر، اظهار داشت: حدود ۲ دهه از کار خاکبرداری و زیرسازی این جاده گذشته و در این سال‌ها اقدام خاصی انجام نشده بود.

به گفته وی طول مسیر جاده تا شهرستان‌های آباد و اقلید استان فارس در همجواری پادنای سمیرم، ۲۷ کیلومتر است که از این مسافت ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان قرار دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: این پروژه در همه این سال‌ها تنها تا مرحله زیرسازی پیش رفت و سالیان سال است که عملیات اجرایی آن راکد مانده است.

سلیمی اظهار داشت: در همان سال‌های ابتدایی ۱۷ کیلومتر این جاده که در حوزه سمیرم و استان اصفهان قرار دارد زیرسازی شد اما با توقف کار این زیرسازی‌ها از بین رفت و تخریب شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به اینکه سال ۹۳ اعلام شده بود تکمیل این طرح به حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: با اختصاص اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی مراحل اصلی و زیربنایی انجام خواهد شد تا با تلاش برای گرفتن اعتبار ملی این طرح کهنه شده، بالاخره به اتمام برسد.

رییس شورای اسلامی روستای شهید بخش پادنای بزرگ سمیرم تصریح کرد: احداث این جاده بین استانی باعث دسترسی راحت‌تر مردم منطقه به استان فارس و هم‌چنین رونق گردشگری و کسب و کار کشاورزی و دامداری در این منطقه  می‌شود.

هیبت‌الله عزیزی افزود: روستاییان، اهالی بخش پادنا و شهرستان سمیرم از مسوولان انتظار دارند تا نسبت به تکمیل این طرح که مسافت سمیرم تا شیراز مرکز استان فارس را به  ۱۸۰ کیلومتر می‌رساند اقدام فوری کنند.

ابوالقاسم صباغی رییس وقت اداره راه و ترابری سمیرم در سال ۹۳ در رابطه با این طرح گفته بود: جاده روستای شهید به دژکرد فارس هر ساله در فهرست طرح‌های اعلامی به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سمیرم قرار می‌گیرد اما به دلیل جزیی بودن اعتبارهای این کمیته، نمی‌توان آن را را تکمیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار