معاون سیاسی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که اقتصاد چین به ایران وابسته شود و اگر حجم مبادلات ما با چین بالا برود، می‌توانیم بهتر امتیاز بگیریم.
کد خبر: ۹۵۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ 13 April 2021

سید جلال حسینی اظهار داشت: اغلب سفرای خارجی معتقد هستند که با روی کار آمدن دولت انقلابی مشکلات ایران حل و به قدرت بزرگ اقتصادی دست خواهد یافت.

وی افزود: این در حالی است که در نظرسنجی‌ها نشان داده شده مردم ایران نارضایتی بسیاری دارند و به دلیل تورم احساس فلاکتی می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان علت این موضوع را بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب تحریف عنوان کرد و گفت: تحریف بسیار تأثیرگذار است و باعث شده ملت ایران انگیزه انتخاب نداشته باشند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به به خوبی بر روی آن اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: شکست تحریم در شکست تحریف است و فرصتی که در تهدید است در فرصت نیست.

حسینی ادامه داد: یکی از تحریف‌ها این است که معیشت را به سیاست خارجی گره می‌زنند که باید شکسته شود و مردم و مسئولین به این باور برسند که با ظرفیت‌ها و راهکارهای داخلی مشکلات اولیه مردم رفع می‌شود و به وسیله آن می‌توانند ایران را به قدرت برتر تبدیل کنند.

وی با اشاره به کتاب و گفته‌های هیلاری کلینتون، گفت: او در کتابش گفته بود که دولت اصلاحات کوتاه آمد و فشارها را بیشتر کردیم، سپس دولت دیگری آمد و ایران از لحاظ علمی رشد کرد و بهار عربی شکل گرفت و اوباما مجبور شد در سال ۹۰ پیشنهاد مذاکره بدهد.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن عقل وحیانی و منطقی و استدلالی را انقلابی می‌گویند، خاطر نشان کرد: اگر فقط وحیانی باشد و عقل منطقی و استدلالی نباشد، می‌شود داعش و اگر منطقی باشد و وحیانی نباشد می‌شود لیبرالیسم.

وی در خصوص تفاهم نامه ۲۵ ساله چین گفت: اگر نگاه ما به تفاهم ایران و چین مانند برجام باشد متضرر خواهیم شد و باید با چین با بی‌اعتمادی جلو بریم و نگاه اصلی را بر داخل متمرکز کنیم.

حسینی ادامه داد: کشور ایران برای مذاکره با تمام کشورها آمادگی دارد اما باید پایه اصلی را استقلال و پیشرفت کشور قرار دهیم که در صورت نقض از طرف کشورهای دیگر زیر پای ما خالی نشود؛ اما آمریکا و اروپا معتقد است که مذاکره برای تفاهم نیستند بلکه برای تحمیل عقاید است.

وی با بیان اینکه قدرت از غرب به شرق در حال پیشرفت است، گفت: چین سرعت علمی و اقتصادی بیشتری حتی نسبت به آمریکا دارد و عقل حکم می‌کند که با آنها تفاهم نامه داشته باشیم؛ چین تنها با ایران چنین قراردادی ندارد بلکه با روسیه، هند، ترکیه، او رو پا ونیز دارد.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با اشاره به تفاوت برجام و تفاهم نامه ایران و چین گفت: تفکر پشت برجام سازش بود اما در تفاهم نامه چین یک وجب خاک داده نمی‌شود. اولین خریدار نفت ایران کشور چین بود و در این تفاهم نامه نیز قرار است که نفت را به چین بفروشیم اما باز هم نباید در در جزئیات به چین اعتماد کرد.

وی علت پرداخت نکردن بدهی چین و کره را اینگونه توضیح داد: میزان مبادلات این کشورها با آمریکا چندین برابر ایران است و آمریکا آنها را تهدید می‌کند؛ باید شرایطی را فراهم کنیم که اقتصاد چین به ما وابسته شود و اگر حجم مبادلات ما با چین بالا برود می‌توانیم بهتر امتیاز بگیریم اما در مقابل نباید ایران وابسته شود.

حسینی ادامه داد: بسیاری گفته می‌شود که قرار است از کارگر ارزان قیمت ایرانی استفاده کنند و یا ما از کارگر چینی استفاده کنیم در صورتی که این حرف‌ها سندیت ندارد و طبق قانون اساسی اجازه واگذاری داده نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار