مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در سال 1400 به دلیل بارندگی‌های محدود شرایط سختی از لحاظ تأمین پایدار آب شرب مردم در سطح استان پیش رو داریم اما همچون گذشته با مدیریت مصرف بهینه آب می‌توان بر این چالش غلبه کرد.
کد خبر: ۹۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 07 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی آبفا، هاشم امینی در اولین جلسه شورای معاونان این شرکت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ادامه شعار سال ۹۹ که جهش تولید نام داشت، امسال را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ تمام تلاش‌ها در راستای ارتقا و توسعه خدمات آبفا در سطح استان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان افزود: با توجه به کم آب بودن کشور و تکرار خشکسالی، برای سازگاری و کاهش اثرات مخاطرات پیش رو، باید برنامه‌ریزی داشت و مدیریت منابع آب از اقدامات عملی برای دستیابی به این مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف آب در کاربری‌های مختلف گفت: شاخص‌های بارندگی سال آبی جاری نشان می‌دهد که منابع آبی کشور وضعیت مطلوبی ندارد، بنابراین برای برون رفت از آثار ناشی از پدیده خشکسالی باید مصرف آب در تمام زمینه‌ها به خوبی مدیریت شود.

امینی با اشاره به اینکه هنوز برخی از مردم موضوع کم آبی را جدی نگرفته‌اند، بیان کرد: در چند سال اخیر شرکت آبفا استان اصفهان با آموزش، فرهنگ‌‌سازی، در اختیار گذاشتن لوازم کاهنده و سیاست‌گذاری‌های مناسب، مشترکان خود را ترغیب به کاهش مصرف کرده و گواه این مطلب کاهش سرانه مصرف آب شرب از ۱۸۶ لیتر در سال ۱۳۸۹ به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز در سال ۱۳۹۹ است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های اسیر خشکسالی است که به علت کاهش نزولات جوی و در نتیجه کاهش میزان آب‌های سطحی و زیرزمینی با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: در دهه اخیر با هدف تأمین پایدار آب شرب مشترکان، اقدامات متنوعی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حفر چاه‌ها، راه‌اندازی آب شیرین‌کن، بهره‌مندی از سیستم تله متری و تله کنترل، سامانه پایش فشار شبکه، کشف انشعابات غیرمجاز، توجیه مشترکان پر مصرف و فعالیت‌های فرهنگی نام برد. 

وی با تأکید بر اینکه بهره‌وری منابع آبی باید افزایش یابد، اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که آب شرب و بهداشت مردم دارد، شرکت آب و فاضلاب استان به گونه‌ای عمل کرد که امروز میزان هدر رفت شبکه‌های استان اصفهان کمترین میزان در کشور است و از ۳۴ به ۱۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است و علت تحقق این مهم اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و همکاری خوب مردم اصفهان است.

امینی بر فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه مصرف آب تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات آب نیاز به هم‌گرایی و هم‌اندیشی در بسیاری از بخش‌ها و دستگاه‌ها است و بر همین اساس از سال ۱۳۹۷ تا کنون، کارگروه سازگاری با کم آبی در این شرکت تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان توجه به مسائل آموزشی و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون شرکت آبفا استان اصفهان با بیش از ۱۸ سازمان مردم نهاد در زمینه نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه همکاری دارد.

وی خواستار ادامه همکاری خوب رسانه‌ها در زمینه رفع مشکلات  کم آبی شد و بیان کرد: تاکنون رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب همکاری بسیار مطلوبی با شرکت آبفا داشتند و از این به بعد نیز رسانه‌ها نقش مهمی در آموزش فرهنگ صحیح مصرف در جامعه ایفا  خواهند کرد.

  امینی با بیان اینکه راهی جز سازگاری با کم‌آبی نیست و به همین دلیل باید شیوه مصرف اصلاح شود، افزود: همانند سال‌های گذشته شرکت آبفا استان اصفهان با توجه به رویکرد ارائه خدمات آبفا به مردم در شهرها و روستاها شعار «حفظ ارزش آب، ارتقای دانش سازمانی، خدمات نوین و پایدار» را به عنوان سرلوحه کار در سال ۱۴۰۰ قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اینکه در دهه گذشته فعالان صنعت آبفا در استان اصفهان به دلیل وقوع خشکسالی‌های پیاپی تلاش‌های بسیاری را به منظور تأمین پایدار آب شرب مردم در سطح استان در دستور کار قرار دادند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ به دلیل بارندگی‌های محدود شرایط سختی از لحاظ تأمین پایدار آب شرب مردم در سطح استان پیش رو داریم اما همچون گذشته با مدیریت مصرف بهینه آب می‌توان بر این چالش غلبه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار