شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور و از جمله استان اصفهان در شیب بسیار تند و انفجاری است.
کد خبر: ۹۵۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ 07 April 2021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شیوع این ویروس خطرناک را از حالت پلکانی به سمت آسانسوری تغییر یافته دانست و گفت: در موج قبلی شیوع کرونا مسیری که در مدت ۶ تا ۸ هفته طی شد اکنون با سرعت بیشتر در کمتر از یک هفته اتفاق افتاده است.

طاهره چنگیز افزود: بیماری کرونای انگلیسی مهاجم تر، مسری‌تر و با سرعت بیشتری در مقایسه با کرونای چینی حتی در محیط‌ های باز سرایت می‌کند و کشنده‌تر است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده کوچکترین علائم سرماخوردگی از جمله عطسه، آبریزش بینی و گلودرد با سامانه تلفنی ۳۱۱۳ تماس بگیرند و مشاوره بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر پرهیز از حضور غیر ضروری شهروندان در اماکن عمومی تاکید کرد و از آن‌ها خواست در حد امکان در خانه بمانند و در صورت ضرورت به خروج از منزل شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.
طاهره چنگیز افزود: طبق آخرین آمارها، در ۲۲ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه در استان اصفهان، هزار و ۴۶۸ نفربستری هستند که ۲۱۱ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه اند.

هم اکنون از ۲۴ شهرستان استان اصفهان، دهاقان به رنگ زردکرونایی یا خطر متوسط، خورو بیابانک، چادگان، آران و بیدگل و برخوار نارنجی و بقیه ۱۹ شهرستان هم از جمله اصفهان در وضعیت قرمز یا بسیار پر خطر است.
در شهرستان‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری و در شهرستان‌های نارنجی مشاغل گروه یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار