با تبدیل شدن روستای ویست به یکصد ونهمین شهر استان صنایع دستی و گردشگری این شهر توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 07 April 2021

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه روستای "ویست" به‌ عنوان صد و نهمین شهر استان انتخاب شده گفت: این روستا از منظر صنایع‌ دستی و همچنین قرارگیری این شهر در دره زیبای "ویست" که بخشی از کوهپایه‌های زاگرس، آن را در برگرفته از قابلیت‌های ارزشمندی در راستای توسعه از منظر گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است.
فریدون الهیاری با اشاره به توانمندی‌های هنرمندان این روستا در هنر فرش بافی افزود: قالی معروف "ویست" که طرح‌هایی به‌صورت ذهنی در سه زمینه نقوش گیاهی، نقوش جانوری و نقوش هندسی بافته می‌شود به شماره ۷۶۹ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
وی گفت: در منطقه "ویست" بیش از ۳۰۰ هنرمند صنایع‌دستی فعالند که حدود نیمی از این هنرمندان به‌صورت فصلی و نیمی دیگر به صورت دائم در رشته‌هایی همچون فرش بافی، مروار بافی، سبد بافی و قلاب بافی فعالیت می‌کنند.
الهیاری افزود: قدمت این روستای تاریخی که در گویش محلی "ویس" خوانده شده و پیش از این بزرگترین روستای شهرستان خوانسار به‌ شمار می‌رفته براساس کاوش‌های باستان‌شناسی و برخی اسناد و مدارک تاریخی به بیش از هفت هزار سال قبل می‌رسد.
ویست از توابع بخش گلسار و مرکزی شهرستان خوانسار در ۲۲ کیلومتری شهر خوانسار به‌ عنوان مرکز شهرستان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار