سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت پیشرو در کشور و به عنوان یک صنعتی که بخش زیادی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده، حتما می‌بایست مورد پشتیبانی قرار بگیرد و موانع پیش روی آن مرتفع شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 04 April 2021

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیشترین توجه به صنعت خودرو معطوف به مرحله پس از عرضه و خدمات پس از فروش و از دیدگاه مصرف‌کنندگان بوده، در حالی که این رویکرد نیازمند تغییر است.

حجت‌الله فیروزی ضمن اشاره به اهمیت شعار سال جاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها اظهار داشت: نامگذاری سال جدید تحت این عنوان از سوی مقام معظم رهبری، برگرفته از تمامی شعارهای سال‌های اخیر در حوزه تولید و اقتصاد است و به نظر می‌رسد به رغم تمامی گام‌هایی که تاکنون در مسیر تولید برداشته شده، عدم دستیابی به نتیجه مطلوب، ناشی از وجود موانع و عدم حمایت‌ها است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه‌تر به وضعیت تولید خودرو و در کنار آن بازار به عنوان دو محور اساسی در حوزه صنعت خودرو افزود: بیشترین بررسی‌ها در صنعت خودرو تاکنون، معطوف به مرحله پس از عرضه و خدمات پس از فروش بوده و از دیدگاه مصرف‌کنندگان به این صنعت نگریسته می‌شده، در حالی که تقویت صنعت خودرو در گرو حمایت‌های اثرگذار است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی معتقد است: نوع پشتیبانی‌ها و رفع موانع از صنعت خودرو تاکنون به شکلی بوده که این صنعت را به یک مجموعه غیررقابتی تبدیل کرده و با توجه به اینکه این رویکرد پاسخگوی نیازها نبوده، برای کسب نتیجه مطلوب، تغییراتی در شکل حمایت‌ها و همچنین مانع‌زدایی‌ها می‌بایست ایجاد شود.

فیروزی بیان کرد: شاید یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها در بدو امر، آسیب شناسی این موضوع باشد که با وجود تمامی حمایت‌های شفاهی، قانونی و مالی، دلیل اینکه صنعت خودروی داخلی، تاکنون به جایگاه واقعی خود که به طور معمول با کشوری نظیر کره مقایسه می‌شود، نرسیده است، ناشی از چیست. آیا این حمایت‌ها اثرگذار بوده و یا در برخی موارد نابجا بوده و یا می‌بایست در نوع، روش، زمان و پشتیبانی از مجموعه زنجیره تولید تغییرات و اصلاحاتی اعمال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت پیشرو در کشور و به عنوان یک صنعتی که بخش زیادی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده، حتما می‌بایست مورد پشتیبانی قرار بگیرد و موانع پیش روی آن مرتفع شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خودروسازان نیز می‌بایست در بحث آسیب‌شناسی از صنعت خودرو با سایر ارگان‌ها همکاری کرده و تحلیلی واقعی از این صنعت ارائه نمایند. طرح تحقیق و تفحص مجلس نیز در جریان است و مجلس نیز در این طرح ضمن اینکه پیشرفت‌های حاصله در این صنعت را انکار نمی‌کند، به دنبال ریشه‌یابی علل عدم تحقق انتظارات از این صنعت است که می‌تواند ناشی از نحوه قانونگذاری، حمایت‌های مالی، شیوه عرضه و یا اعتمادسازی باشد تا بدین ترتیب اصلاح بخش‌های معیوب امکان‌پذیر شده و بتوانیم به جایگاه واقعی خود که در راستای تحقق شعار سال نیز هست، نائل شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار