تابناک: با تمامی امیدهایی که جمالی نژاد برای بازگشت بخش نوجوان جشنواره به اصفهان داشت اما علی جنتی امروز در اظهار نظر خود در مورد جشنواره کودک که به نوعی تاکید بر حرف های گذشته خود است از جداسازی دو بخش کودک و نوجوان سخن به میان آورده است.
کد خبر: ۹۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 15 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال به کلی در حاشیه بود و بحث ها بر سر میزبانی این جشنواره که نامش با نام اصفهان گره خورده بود، طی یک ماه گذشته به اوج خود رسید.

مسئولان اصفهان از جمله شهردار و استاندار اصفهان ماندن جشنواره در اصفهان به صورت توامان یعنی هم بخش کودک و هم نوجوان را منطو به اعلام نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص می دانستند.

گرچه حدود یک هفته بعد از اظهارنظر استاندار اصفهان مبنی بر اینکه وزیر فرهنگ پیگیر ماندن جشنواره به صورت توامان در اصفهان است، جنتی اعلام کرد که جشنواره به دو بخش تفکیک خواهد شد و بخش کودک در اصفهان و نوجوان در همدان میزبانی می شود اما با این وجود شهردار اصفهان طی روزهای اخیر هنوز امیدهایی به بازگشتن بخش نوجوان جشنواره به اصفهان داشت.

جمالی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر منتظر هستیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر صریح خود را اعلام کنند، اظهار کرد: سکوت ما به این دلیل است که هنوز شخص آقای وزیر اعلام موضع نکرده و قرار بر این شده که در خصوص این موضوع جلسه‌ای در تهران برگزار و ایشان به عنوان حکم به سخنان گوش داده و موضوع را رفع کنند.

با تمامی امیدهایی که جمالی نژاد برای بازگشت بخش نوجوان جشنواره به اصفهان داشت اما علی جنتی امروز در اظهار نظر خود در مورد جشنواره کودک که به نوعی تاکید بر حرف های گذشته خود است از جداسازی دو بخش کودک و نوجوان سخن به میان آورده است.

وی در این زمینه گفت: الان براساس بررسی‌های کارشناسی که صورت گرفته نهایتا به این نتیجه رسیده‌ایم که فعلا به صورت آزمایشی بخش کودک آن را از بخش نوجوان جدا کنیم. لذا در اردیبهشت ماه بخش کودک در اصفهان برگزار می‌شود و فعلا بخش نوجوان در همدان.

جنتی ادامه داد: این یک کار آزمایشی است یعنی بعد از جشنواره ارزیابی می‌کنیم که اگر کار موفق بود، طبیعتا به همین منوال ادامه می‌دهیم و اگر معلوم شد که کار دچار اشکالات است قطعا از سال‌های آینده دوباره این دو بخش تلفیق خواهند شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار