دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: تنور جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان باید در طول سال گرم بماند.
کد خبر: ۹۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 16 September 2015
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: تنور جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان باید در طول سال گرم بماند.

به گزارش مهر، علیرضا شجاع نوری در جلسه هماهنگی تبلیغات رسانه ای این جشنواره که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، رئیس صدا و سیمای مرکز همدان و دبیر اجرایی جشنواره برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم های نوجوان از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده کارهایی که برای نوجوانان انجام می شود باید از کودک جدا شود چراکه سن نوجوانی سنی حساس و ویژه است.

شجاع نوری در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه صداوسیما و رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و پوشش جشنواره بر عهده دارند، بیان داشت: قشر نوجوان از دنیای فانتزی و رویایی کودکانه جدا شده و پا به دنیای واقعی گذاشته، از همین رو کار برای نوجوان سخت تر از کار برای کودک و حساستر از آن است.

وی با درخواست از صدا و سیما مبنی بر اینکه کار جشنواره به صورت گسترده و باز پوشش داده شود، گفت: برنامه ها باید از حالت کلیشه ای خارج شود و دوربین های صدا و سیما در تمام سالن ها حضور داشته باشند و از طرفی به برنامه ها و المپیاد فیلم سازی نیز توجه ویژه شود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در خصوص المپیاد فیلم سازی نوجوان نیز بیان کرد: سه فیلم سه دقیقه ای از هر استان در المپیاد حضور دارند.

شجاع نوری در ادامه افزود: علاوه بر المپیاد فیلم نوجوان، فیلم ها در بخش مسابقه نیز اکران می شود که در ابتدای اکران هر فیلم یکی از هنرمندان بنام کشور در خصوص فیلم توضیحاتی ارائه می دهد و پس از پایان فیلم نیز افراد حاضر در سالن می توانند در مورد فیلم سئوالات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این گونه برنامه ها در جشنواره موجب جاری بودن و پویا و فعال شدن جشنواره می شود، بیان کرد: ازهرگونه پوشش و اطلاع رسانی جشنواره فیلم نوجوان استقبال می کنیم.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه برنامه های جشنواره فیلم های نوجوان باید تازگی داشته باشد، عنوان داشت: تنور جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید در طول سال گرم نگه داشته شود.

شجاع نوری از برگزاری مسابقه عکاسی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوان خبر داد و گفت: اپلکیشنی ساخته می شود و هر روز مسابقه عکاسی برای مردم در سراسر کشور برگزار خواهد شد که شامل دو بخش نوجوان و سایر اقشار است و نوجوانان با موضوع سوژه آزاد و سایر اقشار جامعه با موضوع لبخند نوجوان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی در این مورد افزود: هر شب به عکسهای برگزیده جوایزی اهدا می شود و در انتهای جشنواره نیز با داوری هنرمندانی که سابقه عکاسی دارند به برترین عکس ها از استان همدان و سایر نقاط کشور جوایزی اهدا می شود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه امیدواریم شرایطی فراهم شود تا همه نوجوانان در جشنواره شرکت کنند، عنوان کرد: باید همه افراد را به نوعی با جشنواره فیلم نوجوان درگیر کنیم.

جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوانان از ۴ تا ۸ مهر ماه سال جاری در شهر همدان برگزار می‌ شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار