مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی اصفهان گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، امسال در هفته منابع طبیعی، به یاد هر شهید یک ‌نهال یعنی حدود ۲۴ هزار نهال به یاد ۲۴ هزار شهید استان غرس می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 05 March 2021

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر عسکری که بعنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به مناسبت "هفته منابع طبیعی" سخن می‌گفت، افزود:  امسال اداره منابع طبیعی استان ۶۰۰ هزار نهال تولید و بصورت رایگان در اختیار نهادها، موسسات، آحاد مردم قرار می‌دهد که  از این تعداد ۲۰۰ هزار نهال مُُثمر است.
وی تصریح کرد: انفال متعلق به امام زمان(عج) است و ضربه زدن به آن از جمله ضربه‌زدن به جنگل‌ها و مراتع، در حقیقت ضربه به اموال امام زمان است.
وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های قرن ۲۱ شیوع بیماری‌های گوناگون است، افزود: تحقیقات نشان داده که هرجا مراتع و سبزه‌زارها بیشتر باشد، بیماری‌ها هم کمتر است لذا اگر می‌خواهیم در بحث بهداشت و سلامت موفق باشیم باید بیش از دارو و درمان به فکر افزایش مراتع، حفظ جنگل‌ها و درختکاری باشیم.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی اصفهان با اشاره به تاکید اسلام در باره درختکاری اظهار داشت: روایات بسیاری، نشاط، حیات و دوری از بیماری را منوط به حضور در فضای سبز، مراتع و جنگل‌ها دانسته و در برخی از روایات، امنیت، عدالت و زمین حاصلخیز، لازمه ادامه حیات اجتماعی تلقی شده است.
وی با بیان‌اینکه هر هکتار جنگل ۲.۵ تُن اکسیژن و  در عین حال ۶۸ تُن گرد و غبارزدایی تولید می‌کند، اضافه کرد: لازمه داشتن هوای پاک و آب بعنوان مهمترین عوامل حیات بشری، حفظ منابع طبیعی است.
حجت الاسلام عسکری با بیان‌اینکه منابع طبیعی فرانسلی و فراملی است، خاطرنشان کرد: اگر در کشوری منابع طبیعی آسیب ببیند، ما نمی‌توانیم بگوییم که برای ما آسیبی دربرنخواهد داشت.
وی با بیان اینکه مجموع وسعت منابع طبیعی کشو ۱۶۴ میلیون هکتار است، اضافه کرد: از این میزان ۹.۵ میلیون هکتار منابع طبیعی استان است.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: انفال سه بخش است که آب توسط وزارت نیرو، نفت و گاز توسط وزارت نفت و ۸۳ درصد شامل مراتع، جنگل‌ها کوه‌ها و دشت‌ها توسط منابع طبیعی مدیریت می‌شود.
 وی اضافه کرد: مجموعه منابع طبیعی استان بر اساس وظیفه ذاتی خود در حفظ، احیاء، بهره‌برداری و توسعه منابع طبیعی تمامی توان خود را به‌کار گرفته است.
حجت‌الاسلام عسکری گفت:  ۴۰۰ گونه داروهای گیاهی در کشور وجود دارد که می‌توان با حفظ مراتع و استحصال داروهای گیاهی، گامی اساسی در اقتصاد مقاومتی برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار