امام جمعه موقت اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان گفت: چنانچه دوچرخه سواری بانوان در سطح جامعه حذف شود ترویج اسلام صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 05 March 2021

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، به روز رسانی آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند به روز رسانی است، اظهار داشت: برای این امر باید از قرآن و سنت بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در این زمینه ضروری است دانشمندان و نخبگان حوزه و دانشگاه برای به روز رسانی آرمان‌های انقلاب ورود کنند، ابراز داشت: در این زمینه

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در این زمینه جلوگیری از تحجر و التقاط در به روز رسانی آرمان‌های انقلاب باید مورد توجه باشد، ادامه داد: در این زمینه اگر احکامی گفته می‌شود باید مطابق با رفع نیاز روز جامعه باشد.

وی با بیان اینکه اسلام به همه عرصه‌های زندگی مردم توجه دارد، اضافه کرد: استفاده از ابزارهای نوین در دین اسلام منجر به شکست دشمنان خواهد شد و باید در این زمینه از آیه‌های قرآن نیز بهره بگیریم چرا که امراز زیادی در قرآن پنهان است که می‌تواند منجر به تسلط اقتصادی، سیاسی، فکری و اجتماعی مسلمانان به دشمنان باشد.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه می‌توانیم از علم دیگران نیز استفاده کنیم، افزود: اما این امر نباید منجر به تسلط دیگران به ما شود و در این زمینه باید عزت مسلمانان و نظام اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آنچه در دین اسلام گفته می‌شود در زمینه جلوگیری از فساد و فحشاء است، ادامه داد: برخی می‌گویند چرا مخالف دوچرخه سواری بانوان هستید؟ در این زمینه باید بگویم که دوچرخه سواری بانوان ابزاری برای منکرات است و چنانچه این امر جمع آوری شود دین اسلام ترویج می‌یابد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دوچرخه سواری بانوان منجر به اختلاط دختر و پسر می‌شود و دین اسلام این اختلاط را جایز نمی‌داند.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه استفاده دوچرخه منکرات را ترویج دهیم، ابراز داشت: این امر به بهانه تعلیم و تعلم، هوای پاک، درمان و … در اصفهان انجام می‌شود و باید مراقب باشیم که دشمن پشت صحنه چه اقداماتی را انجام می‌دهد و نباید برایمان گناه عادی شود.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه آیه ۹۰ نحل مردم را از منکرات نهی می‌کند، ادامه داد: در این زمینه بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب دوچرخه سواری بانوان در جایی که در معرض دید همگانی و منجر به فساد و فحشاء است را حرام دانسته‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دوچرخه سواری بانوان را حرام نمی‌دانند و تنها در صورتی که منجر به فساد و فحشاء باشد و در معرض دید همگانی باشد را حرام دانستند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ورزش بانوان در خانه و مدرسه می‌تواند انجام شود، ابراز داشت: مسئولان نباید درگیر برخی از رفتارهای هیجانی شوند و باید در این زمینه به اصول دینی و احکام اسلامی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دادستان اصفهان برای دوچرخه سواری بانوان واکنش‌های خوبی را داشته‌اند، ابراز داشت: این در حالی است که یک وزیر بر خلاف فتوای رهبر معظم انقلاب صحبت کرده و رفتار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه دوچرخه سواری بانوان نقد کرده است که چنانچه این امر آگاهانه باشد نباید این وزیر در جایگاهش بماند.

آیت‌الله مهدوی در ادامه با بیان اینکه سال آینده دو عید نیمه شعبان داریم، ادامه داد: ضروری است که مسلمانان در این زمینه هزینه‌هایی را برای ترویج فرهنگ اسلام و مهدویت انجام شود و این تبلیغ خانه به خانه انجام شود و همه شهرها و روستاها رنگ و بوی امام زمان (عج) بگیرد تا در تعجیل فرج ایشان اقدامی انجام دهیم.

وی همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: باید دولت جوان حزب اللهی را سال آینده در کشور داشته باشیم که این امر نیز انتظار رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رئیس جمهور باید جهاد گونه در راستای خدمت به مردم گام بردارد، ابراز داشت: نگرانی ما دخالت جدی آمریکا در انتخابات آینده است و در این زمینه ممکن است در بحث برجام و … چراغ سبزی را نشان دهند و بخواهند که دولت آینده انقلابی نباشد و مردم در این زمینه باید هشیار باشند.

وی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مسئولان باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند، ادامه داد: مردم مراقب دو قطبی شدن باشند و نباید دو قطبی در جامعه ترویج یابد و همه باید در خط اسلام باشیم.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات آینده ضروری است، ادامه داد: باید جوانان از نسل گذشته انقلاب تجربه بگیرند و در زمینه معیشت مردم گام‌های جدی بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار