معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تراز مالی بیمارستان‌های این استان در سال جاری نسبت به ۹۸ حداقل ۴۰ درصد منفی شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ 04 March 2021

بهروز کلیدری افزود: بیمارستان های بخش دولتی و خصوصی استان اصفهان در یک سال گذشته بدلیل شرایط موجود و همه گیری بیماری کووید ۱۹ از نظر اقتصاد درمان به شدت آسیب دیدند.

وی اظهار داشت: اگر در سال آینده نتوانیم نواقص موجود را برطرف کنیم و منابع جدید مالی دیده نشود، بیمارستان ها تحت تاثیر قرار می گیرند و ممکن است برخی خدمات را در تعدادی از بیمارستان ها نتوانیم ارایه کنیم.

کلیدری اضافه کرد: بیمارستان های دولتی و خصوصی از طرفی با چالش شیوع ویروس کرونا مواجه بودند و از طرف دیگر هزینه های جاری آنها به شدت رشد کرد درحالیکه تعرفه ها، افزایشی نداشت.

وی با بیان اینکه هزینه خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیمارستان ها از ابتدای سال تا کنون تغییر کرد، خاطرنشان کرد: حقوق کارکنان بیمارستان ها که باید پرداخت می شد نیز در چند ماه اخیر رشد خوبی داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش حقوق کارکنان بیمارستان ها به حق بود، اضافه کرد: اما این موضوع هزینه هایی را به بیمارستان ها تحمیل کرد درحالیکه منابع درآمدی آنها ثابت مانده است.

کلیدری، اصلی ترین راهکار برای رفع این مشکل را رشد تعرفه ها دانست و گفت: رشد تعرفه ها در بیمارستان ها باید به سمت هدایت شود که بیمارستانداری از روند منطقی برخوردار شود و اگر این اتفاق نیفتد، بیمارستان ها بدون شک ورشکست می شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع به طور مکرر به وزارت بهداشت اعلام شده است، اظهار امیدواری کرد که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و شورای عالی بیمه به این جمع بندی برسند و رشد منطقی برای افزایش تعرفه ها در سال ۱۴۰۰ در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه رشد تعرفه ها به معنی افزایش پرداخت از جیب مردم نیست، تصریح کرد: لازم است اعتبارات در بخش سلامت کشور افزایش چشمگیری یابد و سازمان های بیمه‌گر توان کافی را برای حمایت از افزایش تعرفه ها داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی دیگر از مشکلات بیمارستان ها در سال جاری را خسته شدن کارکنان آنها عنوان و اضافه کرد: آنها در ماه های اخیر با بیماران بدحال مبتلا به کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن مواجه بودند و همین امر به فرسودگی شدید در بین کادر درمان منجر شده است.

به گفته وی، کارکنان بیمارستان عیسی بن مریم در ایام قبل از کرونا شاید در هر ماه یک تا ۲ مورد مرگ را در این مرکز می دیدند اما در روزهایی از مهر و آبان امسال در هر روز سه تا چهار مرگ ناشی از کرونا داشتند یا در بیمارستان الزهرا (س) در اوج کرونا روزی مرگ ۱۵ تا ۲۰ نفر تجربه می شد درحالیکه پیش از آن شاید هر ۲ روز یک مورد مرگ در آن مرکز اتفاق می افتاد که این موارد برای کارکنان، آزار دهنده است.

کلیدری، فرسودگی ایجاد شده در بین کادر درمان را یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواند و از مردم خواست تا با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از اوج گیری مجدد بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار