مسؤول بسیج فرهنگیان استان اصفهان گفت: سازمان بسیج فرهنگیان این استان در پویش لبخند رضایت بیش از ۸۰۰ موبایل و تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان اصفهان قرار داده است.
کد خبر: ۹۴۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 04 March 2021

علی پیمان‌صفت با اشاره به این مطلب که با شیوع کرونا در کشور برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان در سال ۹۹ تحت تأثیر این ویروس فراگیر و مبارزه با آن قرار گرفت، عنوان کرد: کمک‌های مؤمنانه در سال ۹۹ در سه مرحله انجام شد و همچنین در این بازه زمانی حضور بسیجیان فرهنگی را در بحث جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا داشتیم.

مسؤول بسیج فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به این مطلب که در استان اصفهان ۴۱ کانون سرزمینی (ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش) فعال هستند و در کنار هر کانون یک بسیج مرکز بسیج فرهنگیان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: از اسفند ماه سال گذشته که مقابله با کرونا شکل گرفت ما در ۱۱ سرفصل اعم از ضدعفونی معابر، مدارس، آموزشگاه‌ها و ادارات آموزش و پرورش، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، ارائه خدمات بهیاری و پرستاری (توسط فرهنگیان داوطلب حضور در مراکز درمانی شدند)، ارسال پیامک‌های آموزشی در مباحث کرونا به کلیه کانون‌های بسیج فرهنگیان، تهه و توزیع بسته‌های غذایی به مراکز درمانی و ... به مقابله پرداختیم.

وی بخش دیگری از بحث مبارزه با کرونا توسط سازمان بسیج فرهنگیان را در بحث تولید، تهیه و توزیع ماسک‌های بهداشتی دانست و بیان کرد: بالغ بر ۲۰ هزار ماسک توسط بسیج فرهنگیان استان تولید شد که علاوه بر میزان توزیع شده، از مراکز دیگر هم تهیه می‌کردیم.

پیمان‌صفت ادامه داد: ایستگاه‌های بازرسی و کنترل را در مبادی ورودی شهرهای نارنجی و قرمز داشتیم که از فرهنگیان افرادی در این تورهای ایست و بازرسی حضور داشتند. از دیگر موارد مشارکت فرهنگیان در ایام کرونا موضوع سامانه غربالگری بود که وزارت بهداشت آن را اجرا کرد؛ در این میان حدود ۴۰ هزار نفر از معلمان در این‌خصوص نقش داشتند و توانستند به ایفای نقش بپردازند.

مسؤول بسیج فرهنگیان استان اصفهان کمک به معیشت سالمندان فرهنگی و رسیدگی به آنها و همچنین خریدهای روزانه و مایحتاج عمومی آنها با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از فرهنگیان را بخش دیگر اقدامات بسیج فرهنگیان در مبارزه با کرونا دانست.

وی در ارتباط با تولید و توزیع اخبار در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در بحث کمک‌های انجام شده نیز بیان کرد: بیش از ۵۰۰ خبر در ۳ ماهه اول سال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش کردیم. استفاده از فضای مجازی در جهت آموزش معلمان توسط ۳۵ کانون بسیج فرهنگیان استان به انجام رسید و یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در همان دو ماهه اول امسال (که تعطیلی کامل مدارس را داشتیم) تحت آموزش درسی قرار گرفتند. 

پیمان‌صفت در ارتباط با اقدامات نهضت کمک مؤمنانه در استان اصفهان نیز گفت: در مرحله اول نهضت کمک‌های مؤمنانه، محور با توزیع بسته‌های دانش‌آموزی بود که در ۲۱ فروردین انجام پذیرفت که در این مرحله بسیج دانش‌آموزی محوریت کار بودند و رقم ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان منابع نقدی و غیرنقدی در این مرحله جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم نهضت کمک‌های مؤمنانه از اواخر خرداد تا پایان شهریور ماه ادامه داشت که در این بخش بسیج فرهنگیان فعال بودند و در این بازه زمانی هم مبلغ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جمع‌آوری کمک‌های مردمی صورت پذیرفت که شامل کمک‌های نقدی، بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر بود و در اختیار جامعه هدف که دانش‌آموزان محروم بودند، قرار گرفت.

پیمان‌صفت در ارتباط با مرحله سوم نهضت کمک‌های مؤمنانه نیز عنوان کرد: در این مرحله از کمک‌های مؤمنانه از موضوع بسته‌های معیشتی و مایحتاج عمومی فاصله گرفته و در بحث آموزش دانش‌آموزان در قالب پویش لبخند رضایت فعال شدیم. 

مسؤول بسیج فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: مرحله اول پویش لبخند رضایت ارتقاء شأن و تکریم مقام معلم در ایام کرونا در دستور کار بود که موج رسانه‌ای در این بخش به راه افتاد. دومین مرحله از این پویش بحث معلم‌یاری و موضوعات تربیتی و پرورشی بود که با توجه به وضعیتی ایجاد شده کرونایی و تعطیلی مدارس این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

وی نمونه بارز بحث معلم‌یاری را راه‌اندازی اردوهای راهیان نور مجازی و غیرحضوری بود، عنوان کرد: در ارتباط با این موضوع در کل کشور از ظرفیت استان اصفهان استفاده شد و مقرر شده تا موضوع اردوهای راهیان نور مجازی را به کل کشور تعمیم داده شود.

پیمان‌صفت سومین محور پویش لبخند رضایت را نیز بحث رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان محروم استان دانست و گفت: با توجه به مناطق صعب‌العبوری مثل سمیرم، خور و بیابانک داشتیم معلمان جهادگر آموزش دانش‌آموزان محروم از  دسترسی به فضای مجازی و حقیقی فعالیت داشتند. معلمان جهادگر در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر روز آموزش را به دانش‌آموزان ارائه کردند.

مسؤول بسیج فرهنگیان استان اصفهان در پایان به موضوع تهیه تبلت و موبایل برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار اشاره و اظهار کرد: در مرحله سوم پویش لبخند رضایت بسیج فرهنگیان بیش از ۸۰۰ گوشی موبایل و تبلت در میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع کرد که متوسط قیمت هر دستگاه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار