معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هر سال تا ۲۶ اسفندماه برنامه آموزشی دانش‌آموزان ادامه دارد و امسال هم آموزش آنلاین تا اواخر هفته سوم اسفندماه به قوت خود باقی است و در هفته چهارم مطابق اعلام نهایی وزارت آموزش و پرورش زمان تعطیلی آموزش در روزهای پایانی اسفندماه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 04 March 2021

لیلا سادات ابطحی با اشاره به روند آموزش دانش‌آموزان در روزهای پایانی اسفندماه، اظهار کرد: هر سال تا ۲۶ اسفندماه برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان ادامه دارد و امسال هم آموزش آنلاین تا اواخر هفته سوم اسفندماه به قوت خود باقی است و برای هفته چهارم مطابق اعلام نهایی وزارت آموزش و پرورش زمان تعطیلی آموزش در روزهای پایانی اسفندماه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان این که هنوز شیوه‌نامه نهایی در این زمینه به استان اصفهان ابلاغ نشده است، افزود: در حال حاضر بخشنامه‌ای به اداره آموزش و پرورش اصفهان مبنی بر تعطیلی آموزش‌های مجازی اعلام نشده و روند آموزش آنلاین در اپیدمی کرونا برای دانش آموزان ادامه دارد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته وزیر آموزش و پرورش تعطیلی آموزش آنلاین در ایام نوروز را اعلام کردند و برنامه آموزشی برای دانش آموزان بعد از نوروز آغاز می‌شود، امسال پیک نوروزی برای دانش‌آموزان ارائه نمی‌شود به دلیل این که مطابق ارزیابی‌های سال‌های قبل، پیک‌های نوروزی برای دانش آموزان بار آموزشی نداشت.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته دانش‌آموزان برای تکمیل این پیک‌ها در نوروز اضطراب و نگرانی زیادی داشتند و تعدادی همان ابتدای سال پیک‌ها را کامل می‌کردند و عده‌ای هم تکمیل آن را در روزهای پایانی تعطیلات نوروز انجام می‌دادند و در هر صورت دانش‌آموزان دچار استرس بالایی در این موضوع بودند.

ابطحی تاکید کرد: امسال از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است دانش‌آموزان به جای حل کردن پیک‌های نوروزی در ایام تعطیلات هنر خلاقیت و داستان گویی را داشته باشند و فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان در زمینه هنر، خلاقیت، داستان خوانی و داستان گویی در نوروز ارائه شده است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان به خانواده‌ها، توصیه کرد: داستان گویی، داستان خوانی، هنر و خلاقیت برای کودکان در نوروز تکلیف درسی نیست، خانواده‌ها در نوروز سعی کنند بیشتر در کنار فرزندان باشند و به فعالیت‌های اجتماعی، انجام بازی‌های گروهی، داستان خوانی، فعالیت‌های هنری و داستان گویی با آنها بپردازند و کودکان را در این زمینه خلاق تربیت کنند و نگرانی‌ها و اضطراب‌های آنها را با گذراندن وقت بیشتری با آنها کمتر کنند.

وی با تاکید بر این که انجام فعالیت هنری، گفتن خاطرات برای کودکان و نقاشی کشیدن و برقراری ارتباط با فرزند برای افزایش خلاقیت‌های او است، تصریح کرد: خانواده‌ها در حین تعامل با کودکان، داستان‌خوانی، داستان‌گویی و انجام مهارت‌های اجتماعی را به او می‌آموزند و می‌توانند با انجام بازی‌های گروهی و خلاق نوروز شاد با تفریحات دسته جمعی خانوادگی را برای فرزندان فراهم کنند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار