معاون نظام‌های بهره برداری سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: این محصولات شامل سیب زمینی و درختی، پیاز، گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای (در فضای بسته و باز)، گلابی، گیاهان دارویی (گل محمدی و زعفران)، انار، لوبیا، پسته، کاهو، اسفناج و هندوانه است.
کد خبر: ۹۴۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 03 March 2021

علی اکبر جعفری با اشاره به اینکه تولید ۱۵ محصول گواهی شده سالم در استان اصفهان نهایی شد افزود: این محصولات در همه ۲۴ شهرستان استان اصفهان کشت خواهد شد و به زودی وسعت کشت به تفکیک هر شهرستان اعلام می‌شود.
وی یکی از مشکلات در تولید محصولات کشاورزی سالم (گواهی شده) را متمرکز نبودن نظام عرضه اعلام و اضافه کرد: از امروز توزیع محصولات گواهی شده در بارانداز اتحادیه تعاون روستایی شهرستان اصفهان و ۹ روستابازار استان آغازشده است.
۲۲ هزار تن محصول گواهی شده (سالم) سیب درختی و زمینی، پیاز و گوجه فرنگی که در وسعت ۶۰۷ هکتاری هفت شهرستان استان اصفهان برداشت شده است، امسال در حال عرضه در مراکز فروش مناطق مختلف استان اصفهان است.
محصولات گواهی شده بعد از تولید با آزمایش‌های تخصصی از لحاظ میزان حداقل سموم کشاورزی وباقیمانده فلزات سنگین بررسی و در صورت عاری بودن از آن‌ها با دریافت کد به بازار عرضه می‌شوند.
محصولات گواهی شده با برچسب مخصوص و کد سالم در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می‌گیرد و این اطمینان را به مصرف کننده می‌دهند که محصولی سالم و با کیفیت بالا مصرف می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار