معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : در بهترین حالت 60درصد مردم از ماسک استفاده می کنند برخی از شهرستان تا 30درصد استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 01 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جمیل صادقی فر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : 14نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران در قرنطینه کامل هستند و از این تعداد تنها دو نفر بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : با توجه به افزایش تعداد مبتلایان کرونای جهش یافته انگلیسی در دهلران، این شهرستان از وضعیت زرد در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت : در راستای کنترل این ویروس اقداماتی در سطوح مختلف در حال انجام است بخشی مربوط به ستاد استانی بخشی ستاد شهرستان دهلران و بخشی به شبکه بهداشت درمان است.

وی اظهار داشت : اولین اقدام بعد از شناسایی مورد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی نمونه گیری و تست 140مورد از اطرافیان افراد مبتلا گرفته شد که از این میزان تنها 14 مورد شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : آموزش‌ های لازم ، قرنطینه ، مراقبت ها به شکل روزانه در حال انجام است و در این راستا شبکه بهداشت به صورت روزانه شرایط را رصد می کند.

صادقی فر گفت : باتوجه به وضعیت نارنجی شهرستان دهلران فعالیت گروه شغلی ۳ و ۴ تعطیل هستند.

وی عنوان کرد : شهرستان دهلران یک قدم تا شرایط قرمز فاصله دارد و لزوم استفاده از ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری و اجتناب از حضور در تجمعات مخصوصا در فضاهای بسته و فاقد تهویه بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد : تردد پلاک های بومی و غیر بومی در شهرستان دهلران ممنوع است و در این راستا محدودیت هایی در سپتون ایجاد شده است و کارکنان دستگاه ها ی غیر ضرور 50درصد ظرفیت و دستگاه های ضروری با دو سوم باید فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت : وضعیت مادر باردار دهلرانی و یکی از اطرافیان آن که به ویروس جهش یافته مبتلا شده بودند مناسب است و زمانی که این خانم به استان ارجاع داده شد70درصد ریه آن درگیر بود و امیدواریم که هرچه سریع تر وضعیت جسمانی این مادر بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تامین سلامت مردم باید تلاش کنیم به معیشت مردم صدمه زیادی وارد نشود گفت: اگر وضعیت به این گونه باشد تعطیلی گسترده در اصناف نداریم هر چند حفظ کردن این وضعیت و ارتقا آن نیازمند رعایت پروتکل ها توسط اصناف و مردم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت :استفاده از ماسک رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم است و در بحث نظارت بر بازار دستگاه های نظارتی به صورت روزانه رصد می کنند.

وی در خصوص دیگر شهرستان های استان در بحث ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی گفت : موارد مشکوک برای تائید نهایی به پاستور ارسال شده است و تا اعلام نهایی نمی توان اظهار نظر کرد و در مواردی که مشکوک باشیم قطعا نظارت ها و رعایت پروتکل یک فرد جهش یافته تا اعلام نتیجه نهایی در دستور کار همکاران ما قرار دارد ./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار