رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از آغاز اجرای طرح بادشکن زنده در ۱۴۰ هزار کیلومتر مناطق بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 01 March 2021

محمد مهدی شریفی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح بادشکن زنده در ۱۴۰ هزار کیلومتر مناطق بخش مرکزی، کنترل ریزگردها، جلوگیری از صدمه باد و غنی‌سازی پوشش گیاهی عرصه‌های بیابانی است که با توزیع ۴۷ هزار اصله نهال جهت کشت در حاشیه مزرعه‌ها و باغ‌های کشاورزی بخش مرکزی شهرستان کاشان انجام می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح با همکاری اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان انجام می‌شود که نهال‌های اصلاح شده گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی و بادهای دشت کاشان در اختیار باغداران و کشاورزان قرار  می‌گیرد.

شریفی تصریح کرد: نهال‌های اصلاح شده با امضای ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری در اختیار دهیاری‌های سن سن، آب‌شیرین، فتح آباد، استرک، جوشقان و خنچه قرار گرفت تا در زمین‌های غیردولتی و ملی کاشته شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، افزود: نهال‌های این طرح شامل ۲۰ هزار و ۵۰۰ اصله اکالیپتوس، ۵۲۰۰ بوته گل محمدی، ۳۵۰۰ اصله زیتون مثمر، ۵۹۰۰ اصله نهال توت مثمر، ۵۸۰۰ اصله نهال سنجد و ۵۰۰۰ اصله نهال پسته است که گیاهان توت و سنجد به صورت ریشه‌ای و بقیه در گلدان توزیع می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: گستره مناطق بیابانی، وزش بادهای شدید، خشکی خاک، وجود معادن سنگ در اطراف جوشقان، استرک و فتح آباد از جمله ضرورت‌های اجرای طرح بادشکن زنده در این مناطق است.

وی تأکید کرد: بخش بزرگی از سبزی خوراکی شهرستان به صورت گلخانه در روستاهای آب شیرین و سن سن تولید می‌شود که اجرای این طرح می‌تواند باعث جلوگیری از تبخیر خاک، افزایش محصولات باغی به خصوص پسته و کاهش صدمه به گلخانه داران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار