تبدیل به پتروپالایش، رویکرد پالایشگاه اصفهان
معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان، این واحد پالایشگاهی را تولید کننده حدود ۲۵ درصد سوخت مایع کشور با وجود محدودیت‌ها دانست و گفت: پالایشگاه اصفهان در حال حاضر سوخت ۱۶ استان را تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 01 March 2021

مهدی صرامی فروشانی، رویکرد و چشم‌انداز این واحد پالایشگاهی را در این استان تبدیل‌شدن به پترو پالایش و هولدینگ بزرگ در این بخش بیان کردو افزود: پالایشگاه اصفهان گام نخست خود را در این رویکرد با خریدن سهام پتروشیمی اصفهان برداشته، زیرا می‌تواند با تعامل و هم‌افزایی زنجیره تولید را اقتصادی‌تر کند.
وی، پالایشگاه اصفهان را تامین کننده صد درصد خوراک پتروشیمی این استان دانست و گفت: با تبدیل‌شدن پالایشگاه به پترو پالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست که وابستگی به پالایشگاه دارند، نیاز دیگر صنایع تأمین می‌شود.
معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان، این واحد پالایشگاهی را در دوران کرونا از ثبات خوراک برخوردار دانست و گفت: این در حالی است که بسیاری از پالایشگاه‌ها در این دوران کاهش خوراک دادند.
مهدی صرامی فروشانی عضو هیئت‌مدیره پالایشگاه اصفهان، آمار و فرایند تولید در این شرکت را رو به بهبود برشمرد وافزود: دو محصول جدید این شرکت شامل ” نرمال هگزان ” و ” پنتان ” ارزآوری خوبی به همراه خواهد داشت و مقدمات بازاریابی آن فراهم است.
وی با تأکید بر اینکه رشد سودآوری در پالایشگاه اصفهان در سال جاری باوجود محدودیت‌های بازار انرژی در دوران کرونا، بهتر از پارسال است، گفت: اطلاعات جدید و صورت‌های مالی به‌زودی به بورس ارائه می‌شود و خبر‌های خوبی برای سهامداران در راه است.
پالایشگاه اصفهان با تولید ۳۰ فرآورده نفتی رتبه نخست کشور را در تنوع محصول به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار