ارجمند از شناسایی سه بیمار مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی در جهرم خبر داد و گفت: نمونه آزمایشگاهی بیماران به تهران ارسال شده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 01 March 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند»  با اشاره به اینکه خوشبختانه در هفته های گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان جهرم نداشتیم، گفت: تعداد کل جان باختگان مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۸۰ نفر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود:‌ روز گذشته ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد و در یک افزایش چشمگیر تعداد بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه به ۲۸ نفر رسید.

 

وی با اشاره به اینکه شب گذشته ۱۳ نفر در پیمانیه بستری شدند، بیان کرد: همچنین سه نمونه مشکوک به کرونای انگلیسی هم به تهران ارسال شد.

 

ارجمند با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی استان فارس را به شدت تهدید می کند و مقابله با این ویروس نیازمند رعایت بیشتر پروتکل ها است، خاطرنشان کرد: چنانچه شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود این ویروس به سرعت در تمام شهرستان منتشر می شود.

 

وی با اشاره به مجموع آمار مبتلایان به کووید۱۹ در شهرهای جهرم و خفر ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی از ابتدا تا کنون در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۲ هزار و ۷۸۷ نفر رسیده است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه بیماران کرونایی سایر مراحل درمان خود را تحت نظارت کادر درمان بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم سپری می کنند، بیان کرد: تعداد کل نمونه های گرفته شده تا کنون ۳۱ هزار و ۷۸۹ مورد بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماران در قرنطینه نیز اشاره کرد که در حال حاضر تعداد آنها ۱۴۸ نفر بوده که مراحل درمان خود را در منزل سپری می کنند.

 

وی تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۲۸ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، ۲۵ بیمار در بخش های عمومی و سه بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند به ترخیص یک بیمار کرونایی از بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین روز گذشته تعداد ۱۳ بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

وی ادامه داد: تعداد بیماران ترخیص شده از بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم در روز گذشته نیز یک نفر اعلام شده است.

 

ارجمند در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در سطح جامعه و پرهیز از شرکت در تجمعات و دورهمی ها، عنوان کرد: این روزها برپایی مراسم و دورهمی ها، اجحاف در حق دیگران است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار