رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان با بیان اینکه از ۷۵ هزار طرح نیمه تمام موجود در کشور ۳۵۰۰ پروژه مربوط به استان اصفهان است، گفت: تا پایان فروردین ۱۴۰۰ مترو بهارستان- اصفهان به بهره برداری نهایی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 28 February 2021

نعمت الله اکبری گفت: اتمام قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان با تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان خرداد ۱۴۰۰، بهره برداری از خط مترو اصفهان-بهارستان با تزریق اعتبار ۱۹۵ میلیارد تومان تا پایان فروردین ۱۴۰۰ و متصل شدن آن به ایستگاه صفه مترو اصفهان، بهره برداری از یک سوم طرح آبرسانی شرب به ۱۴ شهرستان (گلاب دو) تا پایان خرداد با تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تامین ۳.۱ مترمکعب آب شرب، شش بانده شدن جاده اصفهان-شهرضا تا پایان فروردین ۱۴۰۰ و ... از مهمترین پروژه های توسعه استان است.

وی با بیان اینکه تا پایان فعالیت این دولت نیز ۴۱۵۰ واحد مسکونی محرومین در استان افتتاح خواهد شد عنوان کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان اصفهان وجود دارد که ۱۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۳۸ میلیارد تومان تعریف شده که ۱۰ پروژه مربوط به بخش خصوصی و تسهیلاتی و ۷ پروژه زیربنایی و یا زیرساختی است.

وی با بیان اینکه برای پنج سال آینده استان پیش بینی های لازم و منطقه بندی های مشخص انجام و پیشران های توسعه استان اصفهان احصا شده است، تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ از بخش خصوصی خواسته ایم به پیشران های توسعه استان ورود کنند و قرار است ۹۰ درصد پیشران های استان در سال ۱۴۰۰ با همت بخش خصوصی اجرا شود و دولت تنها نقش تسهیلگری فضا برای بخش خصوصی را خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان، از ۸۲۰ روستای استان، ۶۰۰ روستا قابلیت توسعه و رشد و همچنین ایجاد اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ تمام نقشه های راه استان آماده و مجوز سرمایه گذاری برای آنها مهیا شده است، یادآور شد: شهرستان اصفهان در این فضا، ۲۰ طرح پیشران توسعه دارد. در بودجه ۱۴۰۰ برای استان اصفهان مجوز یک بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی همانند بیمارستان فارابی صادر شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان در ادامه درباره وضعیت فضای کسب و کار در ایران، اظهار کرد: در آخرین رتبه بندی، ایران در رتبه ۱۱۸ فضای کسب و کار قرار دارد، البته کشور در برخی شاخص ها وضعیت خوبی دارد و در برخی شرایط قابل قبولی ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی چند سال گذشته رتبه کشور در فضای کسب و کار بهبود نیافته است، به وضعیت اصفهان اشاره کرد و گفت: فضای کسب و کار در استان اصفهان نسبت به سایر استان ها خوب نیست و متاسفانه طی دو سال گذشته نتوانسته ایم برنامه صعود ۱۰ پله ای در این شاخص را محقق کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه اصفهان در تبصره ماده ۱۸ در رتبه دوم کشور قرار دارد، افزود: با این وجود باید توجه داشت که استان اصفهان به شدت کم آب است و ۶۲ درصد جمعیت استان در ۵ درصد وسعت آن (مرکز استان) متمرکز شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار