رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ظرفیت احداث سه هزار و ۷۵۰ هکتار گلخانه در این استان وجود دارد و تاکنون ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از این رقم احداث شده است.
کد خبر: ۹۴۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 28 February 2021

مهرداد مرادمند افزود: افزایش سطح کشت گلخانه‌ای در استان و رسیدن به رقم مورد اشاره برای یک دوره زمانی پنج ساله برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید سالانه ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان هدفگذاری شده است اضافه کرد: بخش قابل توجهی از این تولید می‌تواند برای صادرات به دیگر کشورها و ارزآوری اختصاص یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر بطور متوسط ۲۰۰ هکتار به مساحت کشت گلخانه ای استان افزوده شد،تصریح کرد: معضل کم آبی در این خطه دلیلی منطقی برای توسعه این نوع کشت است و می‌طلبد که به آن توجه جدی شود.

مرادمند به اهمیت ساخت استاندارد گلخانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بطور ویژه برای مصرف بهینه انرژی برنامه ریزی می شود تا گلخانه ها راندمان بالایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دانش فنی ساخت گلخانه در اصفهان بالاست گفت: در این خطه ۲۱ شرکت گلخانه ساز و ۶۰ نصاب حرفه‌ای این نوع سازه فعایت می‌کنند و در دیگر نقاط کشور نیز خدماتی از این دست ارائه می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد:  از این حیث در کشور رتبه نخست را در اختیار داریم و هرساله به این توانایی افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار