با تکیه بردانش تخصصی صنعتگران ذوب آهن
دستگاه جرثقیل سقفی در کارگاه کنورتور با تکیه بر دانش تخصصی صنعتگران شرکت ذوب آهن اصفهان طراحی وساخته شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 27 February 2021

مهندس ارشد مکانیک شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این جرثقیل برای جمع آوری شالاک‌های لانس هی اکسیژن در این کارگاه ساخته شده است.
سید غلامعلی موسوی افزود: تمیزکاری شالاک‌های چسبیده به لانس‌های دمش اکسیژن یکی از کار‌های روزانه و معمول در کارگاه کنورتور است.
وی گفت: این شالاک‌ها پیش از این به روش غیرایمن از طریق دستگاه تلفر جمع آوری می‌شد که استفاده مکرر موجب آسیب دیدگی و توقف طولانی مدت دستگاه می‌شد.
مهندسی ارشد مکانیک شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: برای رفع این مشکل تصمیم گرفته شد که جرثقیل سقفی در محل جمع آوری شالاک‌ها ساخته و مونتاژ شود.
وی گفت: در مراحل طراحی وساخت این دستگاه جرثقیل با تهیه نقشه‌های مربوطه و مجوز از مدیریت امور فنی بهره برداری سازه یک دستگاه جرثقیل سقفی طراحی، ساخته و در کارگاه کنورتور مونتاژ شد.
سیدغلامعلی موسوی تاکید کرد: تجهیزات حرکتی و بالابری مورد نیاز نیز با انجام برخی تغییرات بر روی سازه مونتاژ شد وبه این ترتیب با تکیه بر دانش فنی موجود و استفاده از امکانات داخلی ذوب آهن این جرثقیل سقفی در کارگاه کنورتور نصب و بهره برداری شد.
وی گفت: علاوه بر این، تمام عملیات نصب و مونتاژ این جرثقیل با تلاش نیرو‌های مکانیک و برق بالابر، برق کنورتور و مکانیک این کارخانه محقق شد.
مهندس ارشد مکانیک بالابر‌های شرکت سهامی ذوب آهن افزود: از تاثیرات مثبت این عملیات می‌توان به صرفه جویی در زمان برشکاری و حمل شالاک، رضایت پرسنل برشکار، افزایش ایمنی و بهبود شرایط کارو توقفات کمتر اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار