مباحثی درباره رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و نبود تجهیزات جداکننده پرسنل و مراجعه کنندگان به مرکز بهداشت شهدای انقلاب شهرستان شیراز در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که رئیس این مرکز، آنها را نادرست خواند.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر حمید رضا قاسمپور با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی از جمله مرکز بهداشت شهدای انقلاب رعایت می‌شود، گفت: علاوه بر اتخاذ تدابیری برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، امکاناتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز به شکل منظم در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز افزود: در مراکز کووید ۱۹ که کادر درمانی ارتباط مستقیم بیماران کرونایی دارند نیز ماسک N۹۵، شیلد محافظ صورت، مواد ضدعفونی کننده و لباس محافظ در اختیار پرسنل قرار داده می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحث تامین مایحتاج و اقلام بهداشتی پرسنل از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک سیاست مشخص را تدوین کرده و بر اساس آن به شکل منظم و مستمر این اقلام را بر حسب میزان ارتباط با بیماران کرونایی در اختیار کادر درمانی قرار می‌دهد.

در شبکه‌های اجتماعی همچنین آمده بود که چهار تن از کارکنان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند و وضعیت وخیمی دارند.
رئیس این مرکز بهداشت در این باره نیز گفت:‌ نسبت درگیری پرسنل و کادر درمانی مراکز کووید ۱۹ به این بیماری متناسب با درگیری مردم به کرونا است.
وی ادامه داد:‌ در آبانماه و همزمان با پیک سوم که اوج درگیری‌ شهروندان به کرونا بود تعداد زیادی از پرسنل مراکز درمانی درگیر با کرونا به این بیماری مبتلا شدند.
قاسمپور گفت: بعد از آن در آذر و دی شاهد افت و کاهش تعداد مبتلایان بودیم و از اواسط بهمن ماه که اوج گیری این بیماری آغاز شد درگیری کادر درمانی هم بیشتر شد.
او اظهار داشت: بنابراین هرچه تعداد مبتلایان به این بیماری در جامعه بیشتر شود، تعداد بیشتری از پرسنل درمانی که مستقیما با این بیماران در ارتباط هستند مبتلا می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چهار مرکز شبکه بهداشت و درمانی شهدای انقلاب اسلامی شهرستان شیراز به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌شوند و از افرادی که با علائم کرونا مراجعه می‌کنند پس از معاینه در صورت نیاز تست کرونا گرفته می‌شود.
وی افزود: در صورت مثبت بودن تست کرونا چنانچه حال بیمار وخیم باشد به بیمارستان اعزام می‌شود و اگر مشکل خاصی نداشت دستور ایزولیشن و قرنطینه صادر می‌شود.
او ادامه داد: پس از صدور دستور قرنطینه افراد مبتلا در منزل، پرسنل ما در یک نوبت به منزل آنها مراجعه کرده و از دیگر اعضای خانواده نیز تست کرونا می‌گیرند و علاوه بر این به شکل تلفنی نیز وضعیت آنها بررسی و دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار