به زودی
پارسال دوهزار و ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام واحد‌های آموزشی مشارکتی با خیران مدرسه ساز اختصاص یافت و امسال هم همین میزان بودجه پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۴۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 22 February 2021
معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آغاز ساخت چهار طرح آموزشی در بخش بادرود سهم استان اصفهان از بودجه اختصاص تکمیل طرح‌های نیمه تمام مشارکتی با خیران مدرسه را در امسال ۱۴۰میلیارد تومان برشمرد و افزود: امسال هم همین میزان سهم استان اصفهان اختصاص می‌یابد.
 
مهرالله رخشانی فر، میانگین فضای آموزشی ۱۱ استان کشور را پیش از این زیر خط فقر برشمرد و افزود: در حاضر استان‌های گیلان و کردستان به میانگین سرانه فضای آموزشی به ۵۰ و دو ارتقا پیدا کرده اند که این احتساب ۹ استان دیگر در زیر خط فقر سرانه فضای آموزشی در کشور هستند.
 
وی گفت: بر پایه آخرین آمار‌ها ۴۷هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که به زودی جمع‌آوری خواهد شد.
 
مهرالله رخشانی فر افزود: بر پایه مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، سهم نوسازی مدارس کشور از محل عوارض گاز از ۲۰درصد به ۵۰درصد افزایش می‌یابد که از این محل، هزار و ۷۰۰میلیارد تومان نصیب سازمان نوسازی مدارس و صرف جمع‌آوری بخاری‌های گازی مدارس خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از سال۱۳۹۲ تا کنون پرونده بخاری نفتی مدارس بسته شده است، گفت: اکنون بخاری نفتی تنها در مدارسی است که از مزایای گاز و برق محروم هستند.
 
مهرالله رخشانی مهر افزود: در سال‌های پیش حدود ۳۰درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی داشت که با تلاش‌های دولت این آمار به ۱۹ونیم درصد کاهش یافت و از این میزان حدود هفت درصد نیاز به تخریب و بازسازی و نزدیک به ۱۲ونیم درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.
 
وی گفت: تعداد استان‌های زیرخط میانگین سرانه فضای آموزشی از ۱۱ استان به ۹ استان کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به فعالیت نزدیک به چهارهزار کلاس کانکسی در کشور که بیشتر در مناطق عشایری، صعب‌العبور و مدارس با جمعیت کمتر از ۲۰دانش آموز استقرار دارد، افزود: برنامه‌ریزی شده کانکس‌های مدارس با جمعیت بیش از ۲۰ دانش‌آموز جمع‌آوری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار