مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۷۴ درصد از مساحت استان با توجه به کاهش بارش‌ها در سالجاری تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 22 February 2021

منصور شیشه‌فروش حجم فعلی ذخیره  سد زاینده‌رود را ۱۹۹ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر بدلیل کم بارشی و خشکسالی به ۱۶۹ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای هفته جاری هواشناسی پیش‌بینی بارش نکرده است، گفت: با توجه به کاهش حجم آب چاه‌ها و منابع زیرزمینی، شهروندان تا حد ممکن در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در این راستا برنامه‌هایی در زمینه مصرف بهینه آب در بخش های مختلف تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین گفت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته از خسارت‌های زلزله هفته گذشته، تاکنون ۲۱۷ منزل مسکونی در پادنای سمیرم، غیرقابل سکونت و نیازمند بازسازی است.

وی ادامه داد: این آمار شامل ۱۵۹ واحد مسکونی روستایی و ۵۸ واحد مسکونی شهری است که با همکاری ستاد بازسازی و شهرداری و با دریافت تسهیلات بانکی و بلاعوض، در آینده بازسازی می‌شود.

شیشه‌فروش افزود: همچنین ۳۵۵  واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان سمیرم بدلیل بروز شکاف و خسارات جزیی نیازمند تعمیر است.

به گفته وی، در زمان حاضر  بطورکلی مشکل قطعی آب و برق مناطق زلزله‌زده سمیرم رفع شده و مشکل برق در تعداد کمی از روستاها نیز در حال برطرف شدن است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار