سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نگران تغییر ناگهانی و سریع رنگ‌بندی کرونا در این استان با توجه به ترددهای بین استانی هستیم.
کد خبر: ۹۴۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 22 February 2021

آرش نجیمی افزود: اصفهان در مرکز کشور قرار دارد و ترددهای بین استانی از این خطه زیاد صورت می گیرد از طرفی در زمان حاضر در شمال این استان، تهران و قزوین و در جنوب، خوزستان درگیر کرونای جهش یافته انگلیسی شدند و این زنگ خطری برای ما به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه موج جدید کرونا و ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی ۱۱ شهر استان خوزستان را قرمز کرد، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، نگران شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان اصفهان هستیم و امکان تغییر ناگهانی و سریع رنگ بندی کووید ۱۹ وجود دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون هیچ مورد مثبت تایید شده از کرونای انگلیسی در ۲۲ شهرستان استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداشتیم.

نجیمی با اشاره به اینکه از حدود ۲ هفته گذشته با افزایش تدریجی موارد سرپایی و تعداد بیماران بستری دارای علائم کرونا در بیمارستان ها در استان اصفهان مواجه هستیم، تصریح کرد: در نیمه نخست بهمن امسال تعداد بیماران بستری به کمتر از ۴۰۰ نفر رسید اما اکنون بیشتر از این رقم شده است.

وی با تاکید بر اینکه عادی انگاری، دورهمی های خانوادگی و برپایی جشن‌های ازدواج و تولد نقش بسزایی در گسترش کرونا در این روزها دارد، از مردم خواست تا با رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از روند رو به گسترش بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان موارد مثبت تست‌های کرونا در استان حدود ۱۵ درصد است، گفت: بر اساس آمار امروز دوشنبه حدود ۴۴۲ بیمار دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۵۶ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر کرونا امروز به یکی از پایین‌ترین ارقام خود در سال جاری رسید، تاکید کرد: نباید با تکیه بر این آمار از خطر موج جدید شیوع کرونا غفلت کرد.

نجیمی اضافه کرد: امروز مرگ سه نفر مشکوک به کرونا در استان اصفهان ثبت شد و فوتی قطعی نداشتیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار