باید منتظر ماند و دید آیا قهر و آشتی زنوزی و رسول خطیبی همچنان ادامه خواهد داشت و یا این بار به دنبال یک همکاری طولانی مدت هستند
کد خبر: ۹۴۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 21 February 2021

 برای چندمین بار زنوزی و رسول خطیبی به هم رسیدند، اما عمر این همکاری را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. تجربه‌های قبلی نشان داده زنوزی و خطیبی خیلی زودتر از تصور رو در رو هم قرار می‌گیرند، اما شاید این بار هواداران تراکتور از سرمربی تیم‌شان حمایت کنند.

شروع همکاری زنوزی و خطیبی

محمدرضا زنوزی‌مطلق یکی از 6 هزار مالک صنعتی استان آذربایجان‌شرقی از دو دهه پیش وارد ورزش شده بود. ابتدا به عنوان رئیس هیات بدمینتون استان آذربایجان‌شرقی و به موازات آن باشگاه گسترش‌فولاد را نیز تاسیس کرد.

طبق شنیده‌ها، زنوزی با خانواده خطیبی‌ها از طرف مادری نسبت خویشاوندی داشته و همین کافی بود تا هدایت تیم گسترش‌فولاد در سال‌های ابتدای به حسین خطیبی سپرده سود.

تیم گسترش‌فولاد با قهرمانی در لیگ استان و لیگ دسته 3 کشور و خرید امتیاز به لیگ دسته یک کشور راه یافت.

رسول خطیبی که سال‌ها‌ از فوتبال تبریز به دور بود و در سپاهان و یا فوتبال آلمان و کشورهای عربی حضور داشت، به درخواست زنوزی به تیم گسترش‌فولاد پیوست.

اما نتایج نه چندان خوب این تیم در لیگ دسته یک سبب شد که زنوزی عذر حسین خطیبی را بخواهد تا فرهاد کاظمی جانشین وی شود.

گسترش‌فولاد با درخشش رسول خطیبی تا فینال جام حذفی رسید، اما دیدارنهایی را به پرسپولیس واگذار کرد. نقش رسول در این موفقیت خصوصا در مرحله نیمه نهایی برابر ذوب‌آهن با گل‌های وی بسیار پررنگ بود.

اولین جدایی رسول خطیبی و زنوزی بدون حاشیه همراه بود. با درخواست باشگاه تراکتور رسول خطیبی به صورت قرضی به تراکتور پیوست و چندین گل هم برای سرخپوشان به ثمر رساند.

با تصمیم برادران دبیری، مالک باشگاه ماشین‌سازی رسول خطیبی در سال 90 به عنوان بازیکن مربی این تیم معرفی شد.

ماشین‌سازی در دقیقه 90 از صعود به لیگ برتر بازماند. با انصراف دبیری از تیمداری در فوتبال، رسول خطیبی با همان اسکت تیم ماشین‌سازی به گسترش فولاد منتقل شد‌ه و در پایان فصل 91-92 تیم گسترش فولاد با هدایت رسول خطیبی به لیگ برتر صعود کرد. گسترش فولاد در لیگ یک به حدی مقتدرانه صعود کرد که رسول خطیبی در مصاحبه‌ای عنوان کرد سایر تیم‌ها حتی با موشک هم نمی‌توانند به ما برسند.

علت تاسیس تیم گسترش فولاد 

در هفته بیستم لیگ برتر، رسول خطیبی در حالی 20 امتیاز برای این تیم کسب کرده و گسترش در رده یازدهم جدول قرار داشت، از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. نتایجی که برای تیمی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، بد هم نبود.

اما اختلافات رسول خطیبی با مدیرعامل وقت باشگاه سمندر، سبب کناره‌گیری وی از این تیم شد. جدایی که بی‌شک زنوزی هم در جریان آن بوده است.

رسول خطیبی، مد‌تی بعد از استعفای خود در مصاحبه تندی علیه سمندر گفت: اگر این آقا (سمندر) دلیل تشکیل شدن گسترش فولاد را نمی‌داند، باید بگویم که مالک باشگاه آقای زنوزی در زمان تاسیس باشگاه گفت من این باشگاه را به خاطر رسول خطیبی تشکیل داده‌ام.

به نظر می‌رسید که این اختلاف بین سمندر و رسول خطیبی دلیل جدایی بوده اما مدیر باشگاه گسترش در یک محفل خصوصی اعلام کرده بود که کلیه تصمیمات باشگاه زیرنظر مستقیم مالک باشگاه بوده و در خیلی از موارد من با تصمیمات وی موافق نبودم.

یک صعود دیگر برای خطیبی

رسول خطیبی، زمانی که ماشین‌سازی تحت مالکیت شهرداری تبریز بود، به عنوان سرمربی موفق شد این تیم را بعد از 20 سال به لیگ برتر برساند.

سال بعدش اما به دلایل نتایج نه چندان خوب از هدایت تیم برکنار و فرهاد کاظمی سرمربی تیم ماشین‌سازی در لیگ برتر شد، اما این تیم در نهایت به لیگ یک سقوط کرد.

‌چند ماه بعد رسول خطیبی، مجددا به هدایت ماشین‌سازی انتخاب شد. کناره‌گیری شهرداری از حمایت از ماشین‌سازی‌ و بدقولی فردی که قرار بود مالک جدید باشگاه شود در نهایت سبب شد، مالکیت این باشگاه را زنوزی برعهده گیرد تا علاوه بر گسترش فولاد، تیم ماشین‌سازی را هم داشته باشد.

طبق شنیده‌ها، پیشنهاد مالکیت ماشین‌سازی از سوی رسول خطیبی به زنوزی داده و مورد موافقت وی قرار می‌گیرد.

اما همکاری خطیبی با زنوزی چند ماه بیشتر دوام نیاورده و در آذر 1396 حاجی‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه ماشین‌سازی اعلام کرد با صلاحدید زنوزی مالک این باشگاه، همکاری ماشین‌سازی به رسول خطیبی پایان یافت.

ماشین‌سازی  شگفتی‌ساز شد

فصل 99-1398 رسول خطیبی به عنوان سرمربی تیم ماشین‌سازی انتخاب شد. رسول خطیبی هم دوران فوتبالی و هم دوران مربیگیرش را از ماشین‌سازی آغاز کرده بود. اما همه می‌‌دانند که وی علاقه داشت که مربی تیم تراکتور شود.

در حالی که در تیم تراکتور شاهد حضور انواع مربیان داخلی و خارجی در مدت زمان‌های کوتاه بودیم، اما زنوزی حاضر نبود به خطیبی فرصتی در تراکتور بدهد.

خطیبی با ماشین‌سازی نتایج خوبی گرفت که مهم‌ترین آن پیروزی رفت و برگشت برابر استقلال تهران بود.

دربی تبریز بهترین مکان برای رسول خطیبی جهت نشان دادن توانایی‌هایش بود.‌ اما حاشیه‌های این دربی فراتر از تصور بود. در هفته چهاردهم  دور رفت تراکتور در حالی به مصاف ماشین‌سازی رفت بعد از استعفای دنیزلی به شدت نیاز به 3 امتیاز بازی داشت تا به آرامش رسد.

اما این ماشین‌سازی بود که با 2 گل به پیروزی رسید تا سلامت و درستی این بازی برای همگان ثابت شود.

این اولین شکست تیم تراکتور در دربی فوتبال تبریز در لیگ برتر بود و پیش از آن تراکتور در مصاف با تیم‌های گسترش فولاد، ماشین‌سازی و شهرداری مغلوب نشده بود.

با این شکست احد شیخ‌لاری از مربیگری تراکتور به ماشین‌سازی انتقال و رسول خطیبی هم بعد از بازی عقب افتاده این تیم برابر گل‌گهر سیرجان از سمت خود برکنار شد.

حالا بعد از جدایی رسول خطیبی از ماشین‌سازی، وی هدایت تیم تراکتور را برعهده گرفت. با این تفاوت که رزومه‌اش قوی‌تر شده و تیم صنایع اراک را به لیگ برتر رسانده و برابر هر دو تیم تبریزی در لیگ برتر با تیم اراکی به برتری دست یافت.

شاید همین کارنامه درخشان کافی بود تا زنوزی که سال پیش عنوان کرده بود تا من مالک تراکتور هستم خطیبی سرمربی این تیم نخواهد شد، از نظر خود منصرف و سکان تراکتور را به رسول خطیبی سپرد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا قهر و آشتی زنوزی و رسول خطیبی همچنان ادامه خواهد داشت و یا اینبار به دنبال یک همکاری طولانی مدت هستند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار