معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با معاونان استاندار اصفهان گفت: در هر منطقه که سرمایه گذاری صنعتی بیشتر است، میزان بیکاری هم افزون‌تر است چراکه در آن منطقه جمعیت و مهاجرت افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 21 February 2021
حجت الله میرزایی افزود: سرمایه انسانی قدرتمندی در اصفهان وجود دارد، اما کمبود نیروی کار ماهر و مهاجرپذیر بودن مشکلاتی را برای این استان و افزایش میزان بیکاری آن ایجاد کرده است.
وی گفت : در زمان حاضر میزان بیکاری در شهرستان‌های مبارکه، لنجان و کاشان بیشتر است و این در حالیست که در شهرستان فریدن پایین‌ترین این میزان را شاهد هستیم.
میزان بیکاری استان اصفهان در پاییز به ۱۰ و چهاردهم درصد رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ دهم درصد و در مقایسه با تابستان امسال یک و دو دهم درصد کمتر شده است.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در استان اصفهان تمایل به ایجاد کسب وکار خصوصی وجود دارد افزود : در بسیاری از استان‌ها یک بنگاه اقتصادی وجود دارد، اما در اصفهان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مانند فولاد مبارکه، پتروشیمی، پالایشگاه و ذوب آهن با بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد.
میرزایی گفت : برای مناطق صنعتی، آموزش فنی و حرفه‌ای نقش موثری دارد، اما بعد از تحریم و تورم‌ها، فنی و حرفه‌ای با مشکلات متعددی مواجه شدند به صورتی که تنها چهار درصد از بودجه آن‌ها عملیاتی شد.
وی افزود : باید در اصفهان الگوی آموزش همجوار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی تشکیل شود به گونه‌ای که کارگاه و تجهیزات را بنگاه‌ها و آموزش را فنی و حرفه‌ای برعهده بگیرد.
میرزایی در پایان بر سرمایه گذاری جدی در شرق اصفهان در زمینه تغییر الگوی کشت و توسعه بوم‌گردی با توجه به ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت :  باید در شرقی‌ترین و غربی‌ترین مناطق و نواحی اصفهان، کشت گلخانه‌ای، بوم‌گردی و گردشگری صورت بگیرد در این راستا از طریق تسهیلات اشتغال روستایی می‌توان اقدامات جدی انجام داد.
در استان اصفهان بیش از  ۹ هزار و ۵۰۰ واحد و کارگاه تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار