آمار و ارقام مربوط به انواع سوخت در استان اصفهان حاکی از کاهش ۲۴ درصدی مصرف بنزین و افزایش ۸.۴ درصدی گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) است که به گفته کارشناسان، اجرای طرح مدیریت سوخت و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در این زمینه تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۹۴۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 18 February 2021

به گفته معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، سهم گاز طبیعی فشرده یا همان سی ان جی در ۹ ماه نخست امسال در سبد سوخت مردم این استان افزایش یافته است و هنوز ظرفیت لازم برای توسعه هرچه بیشتر آن وجود دارد.

ساسان تیموری با بیان اینکه پس از اجرای طرح ملی مدیریت مصرف سوخت، مصرف‌کنندگان به استفاده از گاز طبیعی فشرده روی آوردند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، میزان افزایش مصرف سوخت سی ان جی و کاهش مصرف بنزین، روند عادی خود را طی کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۴ جایگاه سی‌ان‌جی به‌صورت شبانه‌روزی در استان اصفهان، افزود: چند ماه پس از اجرای طرح مدیریت سوخت و سهمیه بندی بنزین با همه گیری بیماری کووید ۱۹ مواجه شدیم و مسافرت ها و ترددها بدلیل شیوع کرونا کاهش یافت.

تیموری تصریح کرد: استان اصفهان از نظر تجهیزات و جایگاه سوخت ظرفیت مناسبی برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر برای سی ان جی و جایگزین کردن آن با بنزین دارد اما در زمان حاضر با محدودیت های کرونا و کاهش ترددها مواجه هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار