رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: در سه سال اخیر افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ تُن انواع محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی این استان تولید و برداشت شده است.
کد خبر: ۹۴۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 17 February 2021

آبتین میرطالبی افزود: میزان تولید امسال در مقایسه با ۲ سال گذشته بالغ بر یکصد تن بیشتر شده و ارزش ریالی آن به بیش از ۹۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه سرجمع ارزش ریالی این حجم از تولید بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مناسب و مشارکت بیشتر بخش خصوصی می‌توان این درآمدزایی را افزایش داد و بخش قابل توجهی از تولید را برای صادرات به دیگر کشورها اختصاص داد.

رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده از این بخش بیش از ۲۰۰ هزار نفر روز است تصریح کرد: توسعه فعالیت در تولید و برداشت محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و گیاهان دارویی در استان به دلیل تنوع آب و هوایی و دارا بودن مناطق حاصلخیز امکان پذیر است و نقش شایانی در اشتغال‌زایی ایفا دارد.

میرطالبی اضافه کرد: بیش از ۵۸۵ انواع گونه گیاه و بذر دارویی و خوراکی در استان اصفهان وجود دارد و نیاز است برای فراوری آنها و جلوگیری از خام فروشی بیش از گذشته تلاش کرد.

وی ادامه داد: کتیرا، آنغوزه، باریجه، اُشنان، کرفس کوهی، سماق، انواع آویشن کوهی و شیرازی، محلب، نسترن وحشی، زیره سیاه، کنگر، میوه بلوط انواع گیاهانی است که در استان اصفهان تولید و برداشت می‌شود.

رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اظهارداشت: توسعه کشت گیاهان دارویی ابزار مناسبی برای تحقق جهش تولید در عرصه های طبیعی استان به شمار می‌رود و در کنار حفظ اراضی به جهش تولید، بهبود وضعیت اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال کمک می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار