مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گفت: کارشناسان مرکز بهداشت اصفهان ناظر بر سلامت آب آشامیدنی استان هستند و تاکنون گزارشی در خصوص آلودگی آب آشامیدنی اعلام نشده است.
کد خبر: ۹۴۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 16 February 2021
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با توجه به نمونه برداری‌های میکروبی و کلرسنجی روزانه از شبکه توزیع شهر اصفهان و اجرای حدود ۲۰۰ مورد آزمون میکروبی و ۶۰۰ مورد کلرسنجی  در ماه، هیچ گونه آلودگی در شبکه توزیع آب اصفهان مشاهده نشده و آب شبکه کاملا سالم و بهداشتی است.

فهیمه امیری با بیان اینکه آب آشامیدنی اصفهان از تصفیه خانه آب بابا شیخعلی تامین می‌شود گفت: آب تولیدی پس از مراحل کامل تصفیه و انجام گندزدایی به وسیله سامانه‌های کلرزنی و ازن زنی و حذف تمام عوامل بیماری زا وارد شبکه توزیع می‌شود.
وی افزود: با توجه به گذراندن فرآیند‌های تصفیه و میزان کلر باقیمانده در متوسط استاندارد، امکان وجود هیچ گونه عامل میکروبی و ویروسی در آب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حجم سد زاینده رود به میزان مطلوب برسد شرکت آب و فاضلاب هر دو هفته یکبار وضعیت سد را پایش می‌کند گفت: اگر حجم سد زاینده رود به کمتر از ۱۵۰ میلیون مترمعکب رسید، پایش‌ها هر هفته یک بار انجام می‌شود.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در حال حاضر کیفیت آب تغییر نکرده، اما اگر ذخیره سد زاینده رود کمتر از عدد مشخص شود، احتمال دارد بر کیفیت آب تاثیر بگذارد و این نگرانی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با کاهش ذخیره سد زاینده رود و افزایش مصرف آب به خصوص در ماه پایانی سال احتمال ورود منابع آبی جدید به مدار وجود دارد یا خیر گفت: هنوز منابع آبی جدید (چاه ها) وارد شبکه توزیع آب آشامیدنی اصفهان نشده است و این منابع با گرمای هوا و افزایش مصرف آب به طور معمول در خرداد و تابستان وارد مدار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار